Google hayranları için heyecan verici zamanlar! Yakın zamanda rel=”nofollow” hakkında bağlantı özniteliğindeki güncelleme ile ilgili olarak bir duyuru yapıldı ve tahmin edin ne oldu? Optimizasyon çabalarınızı artırmanıza yardımcı olabilecek bir değil iki (!) yeni nitelik eklediler – rel=”sponsored” ve rel=”ugc” bağlantı nitelikleri.

Bu güncellemeler web dünyasında haklı bir heyecan yaratırken, aynı zamanda web yöneticileri arasında biraz endişe yarattı. Korkmayın, bu güncellemeden yararlanmak ve işletmenizi Google atmosferine fırlatmak için bilmeniz gereken her şeyi tartışmak için buradayız.

Güncelleme, Google’ın bağlantıların doğasını ve alaka düzeyini daha iyi tanımasına yardımcı olmayı amaçlıyor. Dolayısıyla, nofollow bağlantılarınıza fazla dikkat etmiyorsanız, yöntemlerinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekebilir.

Bu güncelleme Google’ın kendi oyunlarının zirvesinde kalma çabalarının bir parçasıdır, bu nedenle siz de kendi oyununuzun zirvesinde kalmak istiyorsanız güncel olsanız iyi olur!

Söz konusu güncellemeye kadar rel=”nofollow” bağlantı özelliği, web yöneticileri tarafından Google’a bağlantıyı görmezden gelmesi ve sitenizi bağlantı veren sayfayla ilişkilendirmemesi için ‘uyarı’ vermek amacıyla kullanılıyordu. Bu özellik 2005 yılında kötü yorum spam’leriyle mücadele etmek ve sponsorlu/ücretli bağlantıları işaretlemeye yardımcı olmak için kullanılmaya başlandı. Ancak bu yeni güncelleme, Google’ın bunları sıralama amacıyla gerektiğinde “ipucu” olarak tanımlamasına olanak tanıyor. Google artık bağlantıyı, içeriği ve bağlantı metnini inceleyebilmektedir.

İşletmeniz “ipucunu” nasıl alabilir?

Şu an için bunların büyük G tarafından yalnızca bir “ipucu” olarak görüldüğünü belirtmek önemlidir. Google, 1 Mart 2020’ye kadar indeksleme ve tarama için bağlantıyı takip etmeyecektir.

Sıralama “ipuçları” olarak da değerlendirilen ve “nofollow” ile birlikte kullanılabilen iki yeni bağlantı niteliği aşağıda açıklandığı gibi çalışır.

rel=”sponsorlu”

Bu, sitenizdeki ücretli/sponsorlu bağlantıları tanımak için kullanılır.

rel=”ugc”

Bu, forumlardaki yorumlar, gönderiler veya başlıklar gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler için kullanılır.

Google, aşağıdaki nedenlerden dolayı bu niteliklere sahip bağlantıları göz ardı etmemeye karar vermiştir:

“Bu ipuçlarını – diğer sinyallerle birlikte – sistemlerimizdeki bağlantıları nasıl uygun şekilde analiz edeceğimizi ve kullanacağımızı daha iyi anlamanın bir yolu olarak kullanacağız. Neden nofollow’da olduğu gibi bu tür bağlantıları tamamen görmezden gelmeyelim? Bağlantılar, bağlantılardaki kelimelerin işaret ettikleri içeriği nasıl tanımladığı gibi aramayı geliştirmemize yardımcı olabilecek değerli bilgiler içerir. Karşılaştığımız tüm bağlantılara bakmak, doğal olmayan bağlantı modellerini daha iyi anlamamıza da yardımcı olabilir. İpucu modeline geçerek, bu önemli bilgileri artık kaybetmeyeceğiz ve site sahiplerinin bazı bağlantılara birinci taraf onayının ağırlığının verilmemesi gerektiğini belirtmelerine izin vereceğiz.”

SEO üzerindeki etkisini mi merak ediyorsunuz?

Eski nofollow bağlantılar aynı şekilde çalışır. Google bunları desteklemeye devam ediyor ve ceza alma konusunda endişelenmenize gerek yok (phew!). Bu, ücretli/sponsorlu bağlantılar için bile mevcut nofollow bağlantılarınızı yeni özelliklerle güncellemenize kesinlikle gerek olmadığı anlamına gelir.

Cyrus Shepard bunu gösteren harika bir grafik hazırladı Moz Kurucusu tarafından:

Moz'un Google Nofollow Bağlantı Özniteliği Değişim Tablosu

Evet, bağlantı nitelikleri hala büyük önem taşıyor

Google, yeni ücretli bağlantılar için rel=”sponsorlu” ifadesini önermektedir, ancak nofollow ile devam etmeyi tercih ederseniz, sizin için en uygun olanı seçmenizde de bir sakınca yoktur. Sponsorlu bağlantıları bu iki özellikten biriyle işaretlediğiniz sürece, potansiyel bir bağlantı düzeni eylemini endişe listenizden çıkarabilirsiniz.

Kaç tane bağlantı özelliği dikkate alınmalıdır?

Bir bağlantıda birden fazla öznitelik kullanmak tamamen mümkündür. Örneğin, sponsorlu bir yorumdan veya konudan gelen bir bağlantınız varsa, rel=”ugc sponsored” özelliğini kullanabilirsiniz. Ayrıca nofollow özelliğini de yeni özelliklerle birlikte kullanabilirsiniz.

İyi haber, yanlış nitelik yoktur (herkes kazanır!)

İşin iyi tarafı, ücretli bağlantılar dışında ve o zaman bile minimum etkiyle – eğer varsa – bir öznitelik ile yanlış gidemezsiniz.

Google’a göre, “Bir UGC bağlantısını veya reklam olmayan bir bağlantıyı “sponsorlu” olarak işaretlerseniz, bu ipucunu göreceğiz, ancak etkisi – eğer varsa – en fazla bağlantıyı başka bir sayfa için kredi olarak saymayabiliriz. Bu açıdan, halihazırda nofollow olarak işaretlenmiş birçok UGC ve reklam dışı bağlantının durumundan farklı değildir.”

Oldukça basit. Reklamlar veya sponsorlu/ücretli bağlantılar için “nofollow” veya “sponsorlu” niteliklerini kullanmanız yeterlidir.

Bu yeni özellikler neden önemli?

İki yeni özelliğin kullanılması Google’ın bağlantıları daha iyi analiz etmesini sağlar. Bu, özellikle bu nitelikleri kullanan kişiler size bağlantı veriyorsa, kendi içeriğinizin dahil edilebileceği anlamına gelir.

“İpucu” süreci ve spam ile ilişkisi.

Google, üçüncü taraflardan içerik sağlayan sitelerin zaten spam engelleme araçları ve teknikleriyle donatılmış olduğunu biliyor. Google şöyle açıklıyor: “ugc” ve “nofollow” bağlantı özellikleri daha da caydırıcı olmaya devam edecek. Çoğu durumda, bir ipucu modeline geçiş, bu tür bağlantılara nasıl davrandığımızın doğasını değiştirmeyecektir. Bu bağlantılara genellikle daha önce nofollow ile yaptığımız gibi davranacağız ve sıralama amacıyla dikkate almayacağız. Her zaman olduğu gibi ve hiçbir atıfta bulunulmayan durumlarda yapmak zorunda kaldığımız gibi, Arama’da bağlantıların nasıl kullanılacağını dikkatle değerlendirmeye devam edeceğiz.”

Daha iyisi için bir değişim

Neredeyse 15 yıl sonra, Google nihayet nofollow bağlantı özelliğini ilk kez geliştirmeye karar verdi, yaşasın! Bu olay ve gelişme dijital pazarlama ekibiniz için ek iş anlamına gelebilir, ancak işletmeniz için de önemli faydalar sağlayabilir. BDP Digital gibi son derece dinamik bir dijital pazarlama ekibinin desteğiyle, pazarlama sorunlarınıza bir “nofollow” bağlantısı yerleştirebilir, arkanıza yaslanabilir ve işletmenizin yıldızlara fırlamasını izleyebilirsiniz!