Rakip web sitelerin en çok hangi anahtar kelimelerden web trafiği aldığını tespit ettiniz ancak bu siteler nasıl bu kadar başarılı oldu? Tabii ki yüksek kalitede geri bağlantılar ile. Backlink, -kısaca- başka bir web sitesinden sizin web sitenize işaret eden tıklanabilir bağlantılardır. Geri bağlantılar olarak çevrilen Backlink, Google'un en önemli sıralama kritedir. Google, PageRank algoritması ile doğru sonuçlar vererek bu kadar başarılı olmuştur. Başka bir web sitesinde sizin adınız geçiyorsa +1 puan demektir. Günden güne suistimal edilen bu algoritmaya Google çözüm getirmiştir. Artık nicelikten -miktardan- çok nitelik -kalite- önemlidir. Black hat seo altında otomatik yazılımlar yardımıyla yüz binlerce geri bağlantılar oluşturan spammer'lara artık dur dendi...
Web sitenize gelen backlink sizinle aynı veya benzer kategoride yayın yapan bir web sitesinden mi gelmiş? Bu yüksek kalitede bir geri bağlantı olacaktır. Ayrıca sizi referans olarak sunan web sitesi Google gözünde ne kadar otoriter? Mesela ekşi sözlük gibi siteler yüksek trafiğe sahiptir ve arama motorları gözünde buradan gelecek backlink önemlidir.
Dofollow ve Nofollow nedir?
Link verilirken arka planda rel=nofollow ve rel=dofollow etiketleri yer alır. Google, editöryel ve content geri bağlantılara daha fazla değer verir. Bu nedenle blog sahipleri pagerank aktarımını (site gücünün aktarılmasını önlemek) için yorum ve kullanıcı tarafından oluşturulan bölümlerde linklere nofollow etiketi verir. Nofollow linklerin değeri oldukça düşüktür. Dofollow ise basitçe ben bu web sitesine güveniyorum anlamına gelebilir.
Ahrefs, Moz, Majestic veya Semrush gibi backlink sorgulama araçları oldukça pahalıdır. Yukarıdaki %100 ücretsiz online aracımız ile rakiplerin backlinklerini görüntüleyebilir veya web sitenize gelen geri bağlantıları kontrol edebilirsiniz.
Bu aracımız ile birlikte hangi web sitesinin hangi sayfasından backlink geliyor? Bağlantı metni (çapa-metin), DA & PA değerleri ve linkin ilk görülme tarihini gözlemleyebilirsiniz.. En üst bölümde ise ana sayfaya gelen bağlantı sayısı, benzersiz backlink sayısı ve nofollow oranına göz gezdirebilirsiniz.