SEO’nun maliyeti nedir? Dürüst cevap vermek gerekirse fiyatlandırma, web sitesine ve sektöre göre değişebilir. SEO maliyetleri söz konusu olduğunda bahsedilecek sabit bir tutar yoktur. Ancak bu konuda size basit bir fikir verebiliriz: dış kaynak kullanımının (backlink) maliyeti aylık 10.000 – 25.000 ₺ arasındadır. Rakip analizi ve site içi optimizasyon bu pakete dahil olacaktır.
Bu blogda size SEO maliyetlerini hangi bileşenlerin oluşturduğunu anlatacağız. Bu size her bir bileşen için dikkate alabileceğiniz maliyetler hakkında bir fikir verecektir. Size özel bir SEO teklifi almak ya da şirketiniz için SEO olanakları hakkında konuşmak ister misiniz? O halde bizimle hemen iletişime geçin.
SEO maliyetleri nelerden oluşur?
Ana hatlarıyla SEO 3 (üç) bölümden oluşur:
- Anahtar kelime araştırması,
- Site içi optimizasyon,
- Sayfa dışı optimizasyon
1. Anahtar Kelime Araştırması
SEO araştırması, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının başlangıç noktasıdır. Size şu konularda fikir verir:
- Hedef kitlenizin Google’da hangi arama terimlerini aradığı
- Bunu ayda ortalama ne sıklıkla yapıyorlar?
- Google aramada ilk sayfada yer almanın mümkün olup olmadığı
Bu adımı atlıyor musunuz? O zaman web sitenizin yakında hiç aranmayan veya nadiren aranan anahtar kelimeler için optimize edilmiş olma ihtimali vardır. Ya da daha önceden rekabet oranı yüksek, çok zor anahtar kelimelerde sıralama elde etmek için gereksiz zaman ve para harcamış olabilirsiniz.
2. Site İçi SEO
Sayfa İçi (On-Page) SEO tarafını geliştirmek çalışmaların en önemli kısmını oluşturur. Web sitenizdeki SEO optimizasyonu, aşağıdaki çalışmaları içerir:
- Metinlere hedef anahtar kelimelerin işlenmesi
- Meta başlıklara ve açıklamalara anahtar kelime ekleme
- Fotoğrafları ve videoları anahtar kelimeler için optimize etme
- Yapılandırılmış veri ekleme
- Yükleme sürelerini optimize etme
- HTML kodunu temizleme
On Page SEO, web sitenizin yalnızca Google’da kolay bulunmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ziyaretçileriniz için güzel bir kullanıcı deneyimi sunar. Bir web sitesi düzgün çalışmıyorsa veya yavaş yükleniyorsa ziyaretçileriniz, web sitenize ‘TIKLAR’ ve geri döner. Böylece kullanıcı deneyimi ve arama motorunu sinyalleri zarar görür, hemen çıkma oranı artar.
3. Site Dışı SEO
Off page SEO, web sitenizin dışında yapılan tüm SEO çalışmalarını kapsar. Sayfa dışı SEO aynı zamanda ‘bağlantı kurma’ ya da “backlink” olarak da adlandırılır. Aşağıdakilerden gelen bağlantıları düşünün:
- Forumlar
- Basın Bültenleri
- Blog makaleleri
- Sosyal medya
- Firma rehberleri
Linklerin kalitesi de backlink oluşturma maliyetinde önemli bir rol oynar. Ne yazık ki, düşük kaliteli bağlantılar oluşturan birçok dijital pazarlama ve seo ajansı var. Bu işlemlerle birlikte web siteniz, Google Cezası alabilir. Biz BDP SEO Ajansı olarak yalnızca kaliteli link inşasıyla ilgileniyoruz.
SEO’ya yatırım yapmak neden önemlidir?
İşletmenizi reklam platformlarına ve sosyal medya kanallarına daha az bağımlı hale getirirsiniz. Bunlar çok pahalı hale gelirse veya erişimleri ya da etkinlikleri azalırsa, SEO size müşteri kazanmak için iyi bir varlık sağlar.
Ekonomi kötüye giderse ve SEO’dan geçici olarak kısmak zorunda kalırsanız, çoğu durumda bu bir sorun değildir. İyi bir bulunabilirliğiniz varsa, SEO’yu bir süreliğine askıya alsanız bile bu durum günden güne değişmez. Arama motoru optimizasyonu her zaman çok kârlı bir yatırım olur.
Google’da arama yapan kişilerin yaklaşık %70’i reklamlara değil, organik arama sonuçlarına tıklamaktadır. Dolayısıyla, SEO’nuzu düzene sokmazsanız, sunduğunuz hizmet veya ürünler için çevrimiçi arama yapan potansiyel müşterilerinizin büyük bir bölümünü kaçırıyorsunuz demektir.
Ürün veya hizmetler için çevrimiçi arama yapan kişilerin o anda bir ihtiyacı olan şeylere arama yaptıkları için dönüşümler daha yüksektir.
SEO uzmanları ve aylık ücretler
Her tür hizmet sağlayıcıda olduğu gibi, SEO uzmanlarının saatlik ve aylık ücretleri de oldukça değişkendir. Ancak 10.000 – 25.000 TL arasında bir aylık ücret düşünebilirsiniz. SEO uzmanının aylık ücreti aşağıdaki hususlara dayanmaktadır:
- Yaş ve deneyim
- Uzmanlık
- Sabit maliyetler (ofis binaları, personel, eğitim, profesyonel SEO araçlarının kullanımı, vb.)
SEO’yu kendiniz yaparsanız maliyeti ne olur?
SEO için harcamak istediğiniz aylık saat sayısının 1.5 katı ile çarpın. Artık, SEO’nun ne kadara mal olacağı konusunda bir fikriniz var.
Peki neden kendi saatlik ücretinizi 1.5 ile çarpmalısınız? Çünkü bir SEO uzmanı, deneyimi ve doğru araçları kullanması sayesinde sizin kendi başınıza yapabileceğinizden çok daha hızlı çalışır.
Bu arada, SEO’yu kendiniz yapmaya başlarsanız bunun size gelir kaybına neden olabileceğini unutmayın. Çünkü SEO için harcadığınız her saati yeni müşteriler edinmek ve/veya işinizi büyütmek için harcayamazsınız. Ayrıca yanlış backlink harcamaları nedeni ile web sitenizin sıralamasına kalıcı zarar verebilirsiniz. Bu nedenle birçok şirket SEO için freelance ve ajansları tercih ediyor.
- Ayrıca SEO Uzmanı Enler Listesi (Türkiye’nin En İyi SEO Uzmanı) isimli yazıyı da incelemek isteyebilirsiniz.