SEO Uzmanı web sitelerini analiz eder, inceler ve değişiklikleri uygular, böylece arama motorları için web sitelerini optimize eder. Bu işlemler, arama motorlarındaki sayfa sıralamasını iyileştirerek web sitesine gelen trafiği en üst düzeye çıkarmak anlamına gelir.

SEO.com ifadesiyle, “SEO uzmanının işi, web sitenizin arama motoru sonuçlarının en üstünde görünmesini sağlamaktır. 10 önce bu iş şimdikinden çok daha farklı görünüyordu ve o zamanlar ihtiyaç duyulandan tamamen yeni bir beceri seti gerektiriyordu.

Modern bir uzman, öncelikleri ilgi çekici içerik geliştirme becerisine sahip bir sorun çözücü ve karar verici olmalıdır. Eski bir atasözünü bilirsiniz, “Content is king!” Peki, modern SEO uzmanları arama motorlarının kaliteli içeriğe giderek daha fazla değer verdiğini bilirler – bu da her zaman bir siteye gelen trafiği artıran anahtar kelime veya ifadeleri içerecektir.

Ayrıca arama motoru optimizasyonu için çeşitli arama motoru pazarlama tekniklerini, web sitesi düzenlerini ve reklamları test edip uygulayabilirler. Ayrıca iç bağlantıların önemini bilirler; sorun çözme yetenekleri, iç bağlantılar için en iyi konumları ve en iyi yaklaşımı bulmaya çalışırken işe yarar.

Bir SEO Uzmanı web sitelerini iyileştirmeler için analiz edecek, anahtar kelime araştırması konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacak, SEO metin yazarlığını anlayacak ve çeşitli departmanlar arasında bir irtibat görevi görecektir.

Modern SEO uzmanları, arama motorlarının kaliteli içeriğe giderek daha fazla değer verdiğini ve bunun da bir siteye gelen trafiği kaçınılmaz olarak artıracağını bilirler.

SEO Uzmanı pozisyonu için HTML, CSS, programlama dili ve blog yazma bilgisi de dahil olmak üzere bir diploma ve en az bir ila üç yıllık web deneyimi gereklidir.  Yazının devamında BDP tarafından hazırlanan en iyi seo uzmanlar listesi verilmiştir…


En iyi SEO Uzmanları

seo uzmanı

#1 Seokaos.com

SEO Uzmanı – SEOKAOS : Dijital Pazarlama ve SEO alanında danışmanlık hizmeti vermektedir. Rakip firmaları geride bırakmak, firmanızı internette büyütmek ve Google aramalarında görünür olmanız için çözümler üretmektedir. 2018 senesinin sonunda kurulmuştur ve Türkiye’nin bilinir seo firmaları arasında yer almaktadır.

#2 Rand Fishkin

Rand Fishkin, arama motoru optimizasyonu araçları, kaynakları ve topluluğu alanında lider olan SEOmoz’un (Moz.com) CEO’su ve Kurucu Ortağıdır. 2009’da BusinessWeek tarafından En İyi 30 Genç Teknoloji Girişimcisi arasında gösterildi ve bu konuda Seattle Times, Newsweek ve New York Times’da yazıları yayınlandı.

#3 Neil Patel

New York Times Çok Satanlar listesinde yer alan bir yazar. Wall Street Journal onu web’deki en iyi influencer olarak adlandırıyor, Forbes en iyi 10 pazarlamacıdan biri olduğunu; Entrepreneur Dergisi en parlak 100 şirketten birini yarattığını söylüyor.

#4 Brian Dean

Brian Dean, Entrepreneur.com tarafından “SEO dehası” ve Inc Magazine tarafından “parlak girişimci” olarak adlandırılmıştır. Brian’ın ödüllü blogu Backlinko.com, Forbes tarafından en iyi “takip edilmesi gereken blog” olarak listelenmiştir.

Success Magazine, her yıl 5 milyondan fazla kişiye ulaşan blogunun etkisi nedeniyle Brian’dan “arama motoru optimizasyonu” konusunda “dünyanın önde gelen en iyi uzmanı” olarak bahsetmiştir.

#5 Eric Enge

Eric Enge, Boston ve Kuzey Kaliforniya’da ofisleri bulunan bir SEO danışmanlık firması Stone Temple Consulting’in Başkanıdır. Eric; Search Engine Strategies (SES), Search Marketing Expo (SMX) ve Webmaster World gibi arama endüstrisi konferanslarında düzenli olarak konuşmacı olarak yer almaktadır.

#6 Danny Sullivan

Danny Sullivan Amerikalı bir teknoloji uzmanı, gazeteci ve girişimcidir. Arama motoru pazarlamasıyla ilgili ilk çevrimiçi yayınlardan biri olan Search Engine Watch’un 1997 yılında kurucusudur. Aynı zamanda ilk arama motoru pazarlaması fuarlarından biri olan Search Engine Strategies’i başlatmıştır.

#7 Bill Slawski

Slawski en çok Google patentleri hakkında yazdığı yazılarla tanınıyordu. Sayısız SEO’cunun aramanın nasıl çalıştığını daha iyi anlamasına yardımcı oldu. SEO uzmanı, eğitimci ve öncü Bill Slawski’nin hayatını kaybettiğine dair şok edici haber 17 Mayıs 2022 Salı günü geldi. Slawski, bir dijital pazarlama ajansı olan Go Fish Digital’de SEO Araştırmaları Direktörü olarak görev yapıyordu. SEO by the Sea blog sitesinde aktif olarak seo vakaları paylaşımları yapıyordu.

#8 Matt Cutts

Matt Cutts, Google web spam ekibinin başında uzun süreler çalışmıştır. Matthew Cutts, 1972 doğumlu Amerikalı bir yazılım mühendisidir.

#9 Joost de Valk

Joost de Valk, Yoast SEO ile tanınan Wijchen, Hollanda’dan bir girişimci ve uygulama yazılımı geliştiricisidir. De Valk, WordPress için en başarılı eklentilerden biri olan Yoast’ı geliştirmeden önce 2004 yılında danışman ve blog yazarı olarak işe başlamıştır.

#10 Stephan Spencer

Stephan Spencer, O’Reilly Media markası altında üç kez yazarlık yapmış, arama motoru optimizasyonu uzmanı, mucit, podcaster, konuşmacı ve Netconcepts’in kurucusudur.

#11 Dave Davies

Dave Davies, Makine Öğrenimi Operasyonları şirketi Weights & Biases’in Baş SEO’sudur. SEO’ya 2000’li yılların başında başladı ve 2004 yılında, halen günlük operasyonlarını yürüten eşi Mary ile birlikte Beanstalk Internet Marketing’i kurdu.

#12 Aaron Wall

Aaron Wall bir blog yazarı ve popüler SEO Kitabının yazarıdır. Ayrıca seo araçları sunuyor, çok sayıda web sitesi yayınlıyor, müşteri çalışmaları yapıyor, seo eğitimi veriyor ve arama pazarlama hakkında öğrenmeyi seviyor.

#13 Kevin Indig

Kevin Indig, Shopify’da SEO Direktörü olarak görev yapıyor ve Growth Memo haber bülteninin yaratıcısı. Daha önce G2 ve Atlassian’da SEO çalışmalarını yönetti ve eBay, Eventbrite, Samsung, Pinterest gibi şirketlerle çalıştı.

#14 Mordy Oberstein

Mordy, Wix’te SEO Markalaşma Başkanıdır. Ayrıca Semrush’ta danışman olarak görev yapıyor ve birden fazla SEO podcast’inin mikrofonunun arkasında oturuyor. Kendini SEO eğitimine adamış olan Mordy, #SEOchat’in organizatörlerinden biri ve popüler bir sektör yazarı ve konuşmacısıdır.


SEO Uzmanı Sıkça Sorulan Sorular

1. SEO uzmanı ile çalışmaya değer mi?

Doğru stratejiye sahipseniz ve nasıl sonuç alacağını bilen bir iş ortağıyla çalışıyorsanız SEO sizin için faydalı olacaktır. Çevrimiçi deneyimlerin yaklaşık %94’ü bir arama motoruyla başlar ve dijitalde dönüşüm oranı geleneksel pazarlamadan çok daha yüksektir. Dolayısıyla, SEO etkileyici bir yatırım getirisi (ROI) sağlar. Küçük kobiler ve işletmeler de kesinlikle arama motoru optimizasyonu (search engine optimization) çalışmalarına yatırım yapmayı  düşünmelidir.

2. SEO Uzmanı fiyatları ne kadar?

SEO maliyetleri, Türkiye’deki dijital pazarlama ajansları için aylık 5.000 – 20.000 TL arasında değişmektedir. Türkiye’de ortalama SEO planı aylık ₺9.000’dir. ABD’de seo maliyetleri aylık 2.500 ile 10.000 USD arasında olmak üzere ortalama 3.000 dolardır.

3. Kendi başıma SEO yapabilir miyim?

“Web sitemin seo çalışmasını kendim yapabilir miyim?” diye merak ediyorsanız size yanıtımız kısmen evet. SEO’nuzu geliştirmek için dışarıdan bir ajans tutmanıza gerek yoktur; ancak zamandan ve kaynaktan tasarruf elde etmek istiyorsanız alanında uzman kimselerle çalışmalı ve profesyonel bir seo danışmanlık hizmeti satın almalısınız.

4. SEO’yu en hızlı nasıl öğrenirim?

SEO’nun temellerini öğrenmek ortalama 3 ay sürer. Arama motoru optimizasyonunun temelleri üç ay içinde anlaşılabilir ve öğrenilebilir, ancak daha ileri derecede seo öğrenmek için 6 ile 18 ay arasında bir zaman gerecektir. Bu verilen süreler, günlük olarak üzerinde çalışmanız veya uzmanlardan eğitim almanız koşuluyla geçerlidir.

5. SEO, web site trafiğini ne kadar artırır?

Sosyal medya, tüketicilerin markanızla kişisel bir bağ kurmasına yardımcı olur ve mevcut müşterileriniz ile olan sadakatinizi artırır. Ancak konu web sitenize trafik çekmek olduğunda SEO’nun yanına sosyal medya yaklaşamaz. SEO, bir sosyal medya kampanyasından ortalama %1500 daha fazla trafik yaratmaktadır.

6. Shopify, WordPress’ten daha mı kolay?

Shopify’ın kullanımı daha kolaydır. WordPress yazılımının aksine, kod bilgisine sahip olmanız veya online satış yapmanızı sağlayan ekstra bir yazılım yüklemeniz gerekmez. Shopify ile gerekli tüm e-ticaret özellikleri yerleşiktir. Kodlama, Shopify ile WordPress arasındaki en büyük farktır.

7. SEO hizmetleri neleri içerir?

  • Anahtar Kelime Araştırması,
  • Rakip Analizi,
  • İçerik Analizi ve Stratejisi,
  • Site içi (On-Page) Optimizasyon,
  • Site dışı (Off-Page) Optimizasyon,
  • Raporlama.

8. SEO için kaç kelimelik makale yeterlidir?

Forbes dergisi, sayfa başına ortalama 600-700 kelimenin SEO için ideal olduğunu belirtiyor. Forbes ayrıca, sayfa başına 300 kelimeden az olan web sitelerinin Google’ın standartlarına göre “zayıf” olarak kabul edildiğini ve büyük olasılıkla aramada üst sıralarda yer almayacağını belirtiyor.

9. Nasıl Google sertifikalı seo uzmanı olurum?

Google, resmi bir SEO sertifikası sunmaz. SEO öğrenmek için Google seo kurslarından herhangi birine başlayabilirsiniz ancak Google SEO Sertifikalı olmanın bir yolu yoktur.

10. SEO için kodlama bilgisine ihtiyacım var mı?

Hayır. SEO genellikle uygulamalı kodlama becerisi gerektirmez. Yazılım bilginiz olmadan da kesinlikle iyi bir SEO işi yapabilirsiniz. Ancak daha uzun bir cevap vermek gerekirse, programlamanın nasıl çalıştığına dair iyi bir anlayışa sahip olmak, hatta biraz kodlama yapabilmek her zaman faydalı bir beceridir. Temel derecede html bilgisine sahip olmanız işlemlerinizi hızlandıracaktır.

11. SEO öğrenmek zor mu?

SEO’yu öğrenmek o kadar da zor değildir. Tek yapmanız gereken, çeşitli SEO kavramlarını öğrenmek için gerekli zaman ve çabayı ayırmaya istekli olmaktır. SEO’ya yeni başlıyorsanız ve acemilikten uzmanlığa geçmek için ne gerektiğini merak ediyorsanız, devamlı kendinizi geliştirmeli, web siteleri kurarak Google sıralama algoritmalarını çözmek için deneme – yanılma yöntemine başvurmalısınız.

12. SEO Uzmanı ne yapar?

Bir SEO uzmanı olarak, müşteri web sitesine gelen ziyaretçi sayısını artırmak ve arama motorlarının sonuç sayfasında üst sıralarda yer almak için stratejiler, teknikler ve taktikler belirleyeceksiniz. İşletme için daha fazla potansiyel müşteri oluşturarak, büyüme ve kâr sağlamasına olanak sağlamış olacaksınız.

13. SEO Uzmanlığı iyi bir kariyer mi?

Evet. Seo, dijital pazarlama alanında en çok aranan kariyerler arasında olduğu için iyi bir kariyer seçeneğidir. Dünya çapında, daha iyi içerik üretmek ve dolayısıyla daha fazla iş potansiyeli oluşturmak için SEO uzmanlarını işe alan sayısız büyük kuruluş vardır.

14. SEO kaça ayrılır?

  1. Sayfa içi SEO
  2. Sayfa dışı SEO
  3. Teknik SEO
  4. Yerel SEO

15. Yeni başlayanlar için seo mülakat soruları nelerdir?

  • SEO nedir?
  • SEO işletmeler için neden önemlidir?
  • En önemli Google sıralama faktörleri nelerdir?
  • Organik sonuç nedir?
  • Ücretli sonuç nedir?
  • Google Sandbox nedir?
  • Google otomatik tamamlama nedir?
  • TLD nedir?

Dış Bağlantılar:

  1.  www.seo.com
  2.  www.freshgigs.ca
  3.  www.google.com