Google’ın arama sonuçlarının son zamanlarda ne kadar sezgisel hale geldiğini fark ettiniz mi? Hayır, bunun nedeni evrendeki bir dış güç değil. Sadece yakın zamanda kullanıma sunulan yeni algoritmadan kaynaklanıyor. Google BERT. Kullanıcıların kendilerine odaklanıyor ve onları her zamankinden daha fazla duyduklarını hissettiriyor! Google’ın odağındaki değişiklikle birlikte, SEO hizmetlerinin en son güncellemelere uyum sağlaması ve dijital pazarlama yapma şeklimizi değiştirmesi şaşırtıcı değil. BERT, popüler olarak bir Google arama algoritması aracı olarak bilinir. BERT, Transformers’dan Çift Yönlü Kodlayıcı Temsilleri anlamına geliyor. Özetle, bu Google güncellemesi, aramalarda kullandığınız kelimelerin bağlamını öğrenerek ve alakalı arama sonuçlarıyla gelerek arama sorgunuzu anlamayı amaçlamaktadır. BERT’in, Google’ın bir sorguda kullanılan insan dilini daha iyi anlamasına yardımcı olarak doğal dil işlemeyi geliştirdiği söyleniyor. Bu yeni güncelleme, diğer doğal dil işlemlerinin yanı sıra konuşma parçası etiketleme, varlık tanıma, soru yanıtlama gibi görevlerle de ilgileniyor.
Her şeyden önce – Google BERT nedir?
Her şey ziyaretçinizin arama amacını anlamaya dayanıyor…
- Kullanıcı neyi öğrenmek istiyor?
- Ne tür bir sorgulama yapılıyor?
Google, BERT güncellemesinin tüm sorguların %10’unu etkileyeceğini tahmin ediyordu. Güncellemeden kurtulan sorguların çoğu, çoğu SEO stratejisinin hedeflemesi gereken “daha uzun ve daha konuşmaya dayalı” sorgulardır.
Google BERT SEO’yu nasıl etkiler?
New York Times google güncellemesinin bazı web siteleri için arama motorundan gelen arama trafiğinde düşüşe neden olmuş olabileceğini paylaştı. Ancak diğer işletme sahipleri ve pazarlamacılar, trafik düşüşü ve sıralama düşüşlerinin arkasındaki nedenin BERT olmayabileceğini gözlemledi. Bunun yerine, hedeflenen anahtar kelimelerin seçimi ve çoğunlukla içeriğinizin kalitesinden alaka düzeyini kaybeden bağlantılar olabilir. Güncellemeden bu yana, Google Penguin algoritmasının 2012’de kullanıma sunulmasına kıyasla işletmelerin çevrimiçi varlığında bir dalgalanma hissedildi. Arama terimlerinde kullanılan doğal dil Web sitesi performans grafiklerindeki dalgalanmalar, güncellemeden bu yana gördüklerimizin sadece başlangıcı. Google, sorguların bağlamını ve doğal dilde kullanılan kelimeleri anlamada daha iyi hale geldiği için bu tür varyasyonlar meydana geliyor. Ayrıca, BERT içerik içerisinde aşırı kullanılan anahtar kelimeleri tespit etmeyi de öğreniyor. İçeriğinizin bağlamı BERT’ten bu yana, alaka düzeyi daha iyi sıralama elde etmek için önemli bir faktör haline geldi. Kullanıcılara fayda sağlamak üzere tasarlanmış derinlemesine, okunması kolay ve ‘nasıl yapılır’ türünde içeriğe sahip web siteleri, eski dost BERT’ten en iyi şekilde yararlanacaktır. Bu durum, Google’ın arama algoritmasını diyaloga dayalı arama sorgularına daha iyi hizmet verecek şekilde geliştirme yönündeki uzun soluklu eğiliminin bütünlüğünü güçlendiriyor. Uyarlanabilir bir içerik stratejisine karar vermemiş olan işletmeler, güncelleme nedeniyle ilk geride kalanlar olacak gibi görünüyor. Sesli arama Google’ın güncellemeden kullanıcılar için nihai hedefi, herkesin Google sesli asistanlarını kullanarak, gerçek bir kişiyle sohbet başlatmaya benzer şekilde ayrıntılı arama sorguları yapabilmesini sağlamaktır. Kullanışlılık hakkında konuşun! Sesli arama geleceğimizdir ve geleneksel olarak Google’da sorgumuzu yazmaktan bir yükseltme olan arama yapmanın en uygun yoludur. Uluslararası diller Kısacası, BERT sesli aramayı ölçeklendiriyor ve daha fazla sesli aramayı dikkate almaya başlıyor. Bunun yanı sıra, uluslararası bağlantıları geliştirmeye ve çeşitli dilleri dahil etmeye başladığımız için genel olarak SEO’yu nasıl yaptığımızı da etkiliyor. BERT, dilin tamamını anlamasa bile çeşitli insan dillerindeki ifadeleri anlayarak ilgili sonuçları topladığı için uluslararası SEO’yu kolaylaştırmaya yardımcı oluyor. BERT, insan dilindeki ince farklılıkları anlama konusunda temkinlidir. Google uzun biçimli arama sorgularını daha iyi anladığı için bu, Google’ın sorguları yorumlama biçiminde eskisine kıyasla büyük bir fark yaratıyor.
Google BERT & İçerik Pazarlaması ile İlişkisi
Google, içeriğin her zamankinden daha alakalı hale geldiğinin mesajını verdi. İpucu, dikkatimizi istediğimiz okuyucuyla alakalı ve doğal içerik yazmaya odaklamalıyız. Google artık doğal dili daha iyi anlamaya önem verdiğinden, içerik yazarları web sitenizin sıralamasını yükseltmek için öncelikle botlara hizmet eden içerik üretmek yerine okuyucuların ilgisini çeken çalışmalar oluşturmalıdır. Google bizi, sadece anahtar kelime optimizasyonuna odaklanmak yerine, ziyaretçilerimize yaptıkları konuşma sorgularıyla alakalı bilgiler vererek daha iyi hizmet vermeye teşvik ediyor.
Peki, içeriğinizi BERT için optimize etmeli misiniz?
Kısa cevap mı? Evet, ama çok fazla değil. BERT için optimizasyon yapıyor olsanız bile, içeriğiniz aracılığıyla doğal bir şekilde konuşmanızın muhtemelen daha iyi olacağı anlamına gelir. BERT’in aldığı ve işlediği her bilgi parçası için, sürekli ve denetimsiz bir şekilde kendi kendine öğrenir. Veri bilimi alanında biraz araştırma ve okuma gerektiren, açıklanamayan bir yapay zeka biçimi. Google, kullanıcıların aramalarındaki bağlamı, cümle kombinasyonlarını ve ifadeleri anlama konusunda çok daha iyi hale geldi. Bu nedenle, içeriğinize SEO stratejileri uygularken eski yöntemlerinize bağlı kalmak yerine, ilgi çekici, bilgilendirici ve iyi yapılandırılmış içerikler oluşturmaya devam etmelisiniz. Ayrıca web sitelerinizi son derece kullanıcı dostu tutmanız gerekecek. Google Bert, bir aramanın sorgunuzdaki kelimelerin bağlamını anlamasına olanak tanır, böylece tüm kullanıcılar sizin için doğal hissettirecek şekilde arama yapabilir.
Kullanıcıların arama amacına yönelik optimizasyon nasıl yapılmalıdır?
Google BERT güncellemesi, yalnızca doğal dili öğrenmeye odaklanmanın yanı sıra, kullanıcıların arama niyetini de anlamaya çalışıyor. BERT eğitim süreci boyunca algoritma kullanıcının ihtiyaçlarını öğreniyor ve hatta arama önerileri sunarak bunları tahmin ediyor. Artık mobil kullanıma ve sesli aramaya kaçınılmaz bir geçiş olduğu için insanlar sorularına hızlı ve bağlamsal yanıtlar arıyor. Dolayısıyla, Google’ın arama sonuçları sayfasında gösterdiği şey, artık yalnızca arama yapmak için kullanılan tam anahtar kelime değil, arama amacına en iyi şekilde uyması gereken bağlantıların bir listesidir. Google’ın, kullandığımız arama terimini tam olarak göstermek zorunda kalmadan, sorgularımızla çok daha ilişkilendirilebilir arama sonuçları sunmaya başlayacağı zaman gelecek. Bu son derece mümkün çünkü Google, bireysel aramaların ardındaki nedeni belirlemede giderek daha iyi hale gelmeye devam ediyor. SEO uzmanları olarak bizim bu konudaki bakış açımız, insanların arama amaçlarına uygun içerik üretmektir.
Google BERT ve RankBrain arasındaki fark nedir?
BERT, Rankbrain ile beraber doğal dil işlemesine ek olarak çalışmaya başlar. Google, arama sorgusunun niteliğine bağlı olarak birkaç farklı algoritma kullanır. Yani bazı arama amaçları için Rankbrain kullanılırken, daha fazla bağlama ihtiyaç duyan diğerleri için BERT devreye giriyor. BERT daha karmaşık ve uzun kuyruklu soruları ele alırken, bir arama sorgusunu anlamak için tüm yöntemler aynı anda kullanılırken, yanlış yazılan kelimelere sonuçları iyileştirmek için doğru terimin önerileri eşlik etmeye devam ediyor.
Karşılaştıralım.
RankBrain ::
- Gördüklerine dayanarak organik arama sonuçlarını yeniden tanımlamada basit bir algoritma olmaya devam ediyor.
- Doğal dil işleme Rankbrain ile ilk aşamalarında…
- Geçmiş sorgulara bakar ve arama sonuçlarının performansını gözden geçirir.
BERT ::
- Rankbrain geçmiş sorgulardan arama sonuçlarının performansını anlamaya çalışırken, BERT bu sorguların bağlamını elde etmeye çalışır. BERT bunu, kullanılan kelimenin anlamını ve alaka düzeyini ortaya çıkarmanın bir yolu olarak bir kelimeden önce ve sonra gelen içeriğe bakarak yapar.
- BERT dilin doğal kullanımını anlar.
RankBrain pazarlamacılar için neden hala önemli?
RankBrain’e giderek daha fazla güvenmemiz, arama motorlarında iyi bir sıralama elde etmek için içerik oluştururken artık kestirme yollara başvuramayacağımız anlamına geliyor. Bunun yerine, yalnızca en yüksek kaliteli içerikler diğerlerine göre rekabetçi bir şekilde sıralanacaktır. Arkadaşımız BERT ile birlikte, hırslı ve kendini arama motoru sıralamalarına adamış pazarlamacıların ‘pazarlama şapkalarını‘ çıkarmaları ve SEO hakkında bildiklerini ‘unutmaları‘ ve bunun yerine ortalama bir insanın bakış açısını benimsemeleri gerekiyor. İnsanların merak ettikleri konularda yaptıkları aramalara yönelik içerik sağlamak, işletme sahiplerinin ve pazarlamacıların yapay zeka güdümlü internet dünyasında başarıya ulaşmalarına yardımcı olacaktır.
Google BERT’in web siteleri üzerindeki etkisi
Bu yeni güncellemeden oldukça az sayıda web sitesinin etkilendiğini söylemek doğru olur. Ama gerçekçi olalım, bu beklenen bir şeydi. Algoritma ilk yayınlandığında bir avuçtan fazla web sitesi istatistiklerinde çok fazla hareket gördü. Web sitelerinde çok fazla hareket olduğunu bildiren bazı sektörlere hızlıca bir göz atalım…
Evet, yeni bir site işletiyorum. Beyaz şapka, yaşam tarzı içeriği. pic.twitter.com/8zDTAqSxR2
– Paul Shapiro – SEO Sürümü (@fighto) 10 Kasım 2019
Bağlantılı içerik barındıran siteler, bu değişiklikler sırasında tünelden sonraki ışığı göremiyor:
Satış ortaklığı sitem için de aynı durum söz konusu, ana hedef anahtar kelimelerim için sıralamalarda büyük düşüşler var. Daha önce hiç güncelleme almamıştım. Hepsi beyaz şapkalı, uzun, süper kaliteli içerik! Ana kw için, + 1 yıldır 1. konumdaydım, şimdi aniden 4. sayfaya düştü.
– Andra 🏳️🌈 (@AndraMarac) 11 Kasım 2019
Cilt bakımıyla ilgili bazı siteler, satış ortaklığı siteleriyle aynı kaderi paylaşıyor:
47 siteyi izliyorum
Ruh Sağlığı Bilgi tabanı ve Rehber – %20 artış Seyahat rezervasyonu – %14 artış Seyahat rezervasyonu – %25 artış Yemek tarifleri – %12 artış B’den C’ye eCom – %20 artış Teknoloji haberleri – %20 düşüş Cilt bakımı satış ortaklığı – %48 düşüş Alternatif sağlık – etkilenmedi Diğer Yemek tarifi siteleri – etkilenmedi – Alan Bleiweiss (@AlanBleiweiss) 10 Kasım 2019
Yine SEO’lar ve webmasterlar iletişime geçerek güncellemenin “küçük satış ortaklığı web sitelerinde çok agresif” olmasından duydukları hayal kırıklıklarını dile getirdiler:
Bir web sitesinde daha büyük genel gazete/medya otorite siteleri lehine %30 düşüş. Aynı taktikleri kullanan daha az görünür başka bir web sitesinde değişiklik yok. Türkiye’de finans nişinde kesinlikle hiçbir değişiklik yok. Küçük satış ortağı web sitelerine karşı agresif görünüyorlar
– Ronnie Lawson-Jones (@Ronneh_) 11 Kasım 2019
Tanıdık finans satış ortaklığı web siteleri bile Google cezaları hakkında herhangi bir not olmadan trafik kaybediyor:
Tamam, ~11/7’de başlayan güncellemeden daha fazla etki. Bu örnek, YMYL kategorisindeki bir satış ortaklığı sitesi için. Önemli not, şimdi birkaç sağlık/tıp sitesinde de hareketlenme gördüm. Şimdiye kadar, hareketin çoğunu tatil sezonunun önemli olduğu sitelerde gördüm pic.twitter.com/0J6nl0YV9b
– Glenn Gabe (@glenngabe) 10 Kasım 2019
Diğerleri ise backlinklerinin kalitesi nedeniyle düşüşten yükselişe geçmekte zorlanıyor:
Peki, Google BERT satış ortaklığı web sitelerine ve küçük işletmelere karşı agresif mi?
Yeni algoritma güncellemesi hakkında şu ana kadar öğrendiğimiz şey, doğal dili ve sorgularımızın bağlamını anlama arayışıdır. Bu, Google BERT’in algoritmik kurallarında neyin doğal olmadığına da uzanıyor. Ne yazık ki, küçük işletmeler web sitelerinde genellikle botları beslemeye odaklanan anahtar kelimeler kullanıyor ve bu nedenle içerik bazen okuyucular için kullanıcı dostu bir deneyimden yoksun olabiliyor. Bunun yerine, şirketlerin yalnızca botların kaydırması ve sıralaması için değil, okuyucuların (hedef kitlelerinin) gözleri için içerik oluşturmaya odaklanmaları gerekir. Şimdi çeşitli sektörlerde uygulanan ve genellikle satış ortaklığı web sitelerinde rastlanan birkaç SEO hatası hakkında konuşalım:
1. İçerik çözüm sunmaktan çok anahtar kelimelere odaklandığında
Pek çok satış ortaklığı sitesi, ürünlerinin tüketicilerine gerçekte nasıl fayda sağlayabileceğini düşünmek için hiç duraklamadan açılış sayfalarındaki doğru alanlara anahtar kelimelerini ekleyerek harika bir iş çıkarmaktadır. Güven ve kullanıcı etkileşimi, tüketicilere yalnızca hedeflenen anahtar kelimelerle dolu içerik değil, ilgili bilgiler sunulduğunda gerçekleşir. Bunun yerine, okuyucuya müthiş bir değer sunmaya odaklanılmalıdır.
2. Özgün içerik üretememek
Çok sayıda satış ortaklığı sitesi, orijinal içerik eksikliğini telafi etmenin bir yolu olarak sıralama yapmak için PPC çabalarına güveniyor. Google artık kolayca organik geri bağlantılar kazanmak ve tüketicilerin daha fazla ayrıntı için geri gelmesini sağlamak için yararlı + önemli bilgiler paylaşmamızı zorunlu kılıyor. Unutmayın, yüksek kaliteli içerik, yayınlanmış herhangi bir içerikten kopyalanmaz.
3. Mobil optimizasyonu göz ardı etmek
Google’ın mobil öncelikli indekslemeye doğru ilerlemesine rağmen çoğu satış ortağı açılış sayfası mobil cihazlarda kullanıcı dostu değildir. Bu, hem geçmiş hem de potansiyel tüketicilere mobil cihazlarından ulaşmak söz konusu olduğunda kaçırılmış büyük bir fırsattır.
4. Hala çok alakasız, düşük kaliteli veya doğal olmayan geri bağlantılar oluşturuyor
Geri bağlantılar genellikle gelir ortaklığı sitelerine trafik getirir. Ancak alakasız, düşük kaliteli veya doğal olmayan geri bağlantılar, bunları manipülatif pazarlama taktikleri olarak değerlendiren Google ile başınızı derde sokabilir. Bu da web sitenize yarardan çok zarar getirecektir. Geri bağlantılarınızın kalitesini kontrol etmek ve web sitenizin değerini düşüren bağlantıları keşfetmek için SEO araçlarını kullanabilirsiniz.
5. Doğal olmayan bağlantılar ve verdikleri zararlar
Son güncelleme, yeni algoritma ve kurallarını desteklemeyebilecek stratejiler üzerine kurulu web sitelerinde sıralama düşüşlerine neden oldu. Peki bu sıralamaların düşmesine ne sebep olmuş olabilir? Yeni BERT güncellemesinin sıralamalarınızı etkilemiş olabileceği birkaç yola zaten değindik, ancak şimdi oluşturduğunuz bağlantılara bir göz atalım. İnternet genelinde oluşturabileceğiniz ve web sitenize trafik getiren farklı bağlantı türleri vardır. Bunlar iki türde özetlenebilir: doğal olmayan ve organik bağlantılar. Organik bağlantılar algoritma tarafından daha çok tercih ediliyor gibi görünse de doğal olmayan bağlantılar aynı muameleyi görmez. Ücretli bağlantılar web siteniz için zararlı kabul edilir.
6. Doğal olmayan bağlantılar neden küçük işletmelere zarar veriyor?
Trafiğini doğal olmayan bağlantılardan alan web sitelerinin sıralamaları genellikle düşecek ve yalnızca çevrimiçi faaliyet gösteren küçük işletmeler üzerinde ciddi bir etkiye sahip olacaktır. Yanlış SEO yaklaşımına sahip küçük şirketler, Google’ın güven sorunları havuzuna düşecektir çünkü arama motoru, bu bağlantıların bir bağlantı şemasının parçası olarak oluşturulduğu düşüncesiyle yapay olana karşı doğal olanı tercih etmeye başlamaktadır.
7. Küçük işletmeler doğal olmayan bağlantılar konusunda ne yapabilir?
Etkilenen işletmeler, web sitelerindeki doğal olmayan bağlantıları ele alarak bazı bağlantılarıyla ilgili sorunları çözebilirler. Google destek sayfasında yer alan Google Web Yöneticisi Yönergeleri, sayfanızın sıralaması için neyin kârlı olup olmadığını nasıl ayırt edeceğiniz konusunda ayrıntılar sunmaktadır. Web sitenize zarar veren bağlantılar bulmanız durumunda, Google web yöneticilerine reklam için satın alınanlar da dahil olmak üzere bağlantılara “rel=nofollow” özelliği eklemesini tavsiye eder, böylece algoritma bunları bağlantı şemaları olarak değerlendirmez. Doğal olmayan bağlantılardan kurtulma ve en son Google değişiklikleriyle güncel olan sağlıklı SEO stratejilerini uygulama konusunda son derece deneyimli olan güvenilir bir profesyonele ulaştığınızda bunlar kolaylıkla yapılabilir. Son olarak, sıralamalarınızı yükseltmek için en iyi ve tercih edilen strateji saygın geri bağlantılar oluşturmaktır. Bunu yapmak için, ziyaretçilerinize sürekli olarak değer sağlayan benzersiz bir içerik stratejisi oluşturabilirsiniz, böylece web sitenizden bağlantı paylaşmaya karar verirler.
Google BERT’teki SEO Paketi
Uyum sağlamazsanız hayatta kalamazsınız. Artık SEO’ya yaklaşımımızı her zamankinden daha fazla değiştirmemiz gerekiyor. Panda, Penguin ve RankBrain ile işe yaramış olabilecek şeyler, Google BERT ve gelecekteki tüm güncellemelerle artık işe yaramayabilir. BERT nedeniyle yeni SEO stratejiniz hakkında düşünürken yardımcı olabilecek, işletmeler için faydalı, denenmiş ve doğru SEO hilelerimizden oluşan bir blog oluşturduk. Dijital pazarlamacılar olarak içerik kalitesi konusunda daha fazla sorumluluğumuz var:
- İçerik okuyucuya çılgınca bir değer sunar
- İçerik, kullanıcının arama amacına doğrudan yanıt verir
- İçerik yararlı, konuyla ilgili ve okuyucuların yanıt vermesi ve etkileşimde bulunması kolay
- İçeriğin ana fikri yansıtan bir sayfa başlığı ve açıklaması vardır
- İçerik daha fazla içeriğe sahip ve son derece güvenilir bilgiler içeriyor
Yazı sonudur.