Google Performance Max (PMax) kampanyalarını henüz incelemediniz mi? Bu makalede, Google Performance Max’in ne olduğunu, ne işe yaradığını ve faydalarını okuyacaksınız. Ayrıca, ilk deneyimlerimize dayanarak Google PMax kampanyalarını nasıl verimli bir şekilde yayına alacağınıza dair ipuçları vereceğiz. Performance Max hakkında daha fazla bilgi edinmek için hemen okumaya başlayın!
Google Performance Max Nedir?
Google Ads, her sene önemli ölçüde kendini geliştiriyor. Giderek daha fazla “akıllı” kampanyaları devreye sokuyorlar. Bunlar, makine öğrenimine (Google algoritmasına) dayalı olarak kendini ayarlayan ve geliştiren kampanyalar…
2021 yılının sonunda Google Ads için yeni bir gelişme karşımıza çıktı: Google Performance Max. PMax kampanyaları ile diğer kampanya türleri arasındaki temel fark, kampanyaların hedeflenmesi ve sunulmasının tamamen Google tarafından otomatikleştirilmesidir. Google, reklamları reklamveren tarafından sağlanan bilgilere göre oluşturuyor.
Performance Max; Google’ın teklif verme, bütçe optimizasyonu, kitleler, reklam varlıkları, ilişkilendirme ve daha birçok alandaki otomasyon teknolojilerini bir araya getirir. Bu otomatik optimizasyonlar, reklamverenin belirlediği reklam hedefine (örneğin, CPA veya ROAS hedefiniz varsa) ve reklamveren tarafından sağlanan yaratıcı varlıklara, kitle sinyallerine ve isteğe bağlı veri akışlarına göre yapılır (kaynak: Google).
Google Smart Shopping’ten Google Performance Max’e
Google Performance Max kampanyaları Google Ads içinde önem kazanıyor. Google, PMax kampanyalarının Görüntülü Reklam ve Alışveriş kampanyaları gibi diğer kampanya türlerine göre öncelikli olacağını duyurdu. Gerçekten de PMax artık tamamen Google Smart Shopping’in yerini almış durumda.
Google’ın ilk ölçümleri, Smart Shopping’ten Performance Max’e geçen reklamverenlerin aynı veya daha iyi ROAS (Reklam Harcamalarının Geri Dönüşü) ile dönüşüm değerinde %12’lik bir artış gördüğünü gösterdi. Bunlar Google’ın kendisi tarafından yayınlanan ilk sonuçlar. Bu makalenin ilerleyen bölümlerinde farklı müşteri deneyimlerini okuyabilirsiniz. Dijital Pazarlama’da roller değişiyor!
Tüm sektörler için ve pazarlama hunisi boyunca reklamcılık
Google Smart Shopping ile yalnızca çevrimiçi mağaza olarak reklam verebilirsiniz. Google Performance Max sektörler arası çalışır ve tüm reklamverenlerin tüm reklam kanalları aracılığıyla pazarlama hunisinin tamamında reklam vermesine olanak tanır.
Böylece Google Alışveriş, video reklamlar, görüntülü reklamlar ve metin reklamlar aracılığıyla reklam gösterebilirsiniz. reklamlar Google tarafından otomatikleştirilir ve optimize edilir; şu sitelerde gösterilebilir:
- Google Arama;
- Google Display (Görüntülü reklamcılık);
- Google Discover (Keşfet);
- Gmail;
- YouTube;
- Google Haritalar.
PMax Kampanyası Nasıl Oluşturulur?
Bir Performance Max kampanyasını 7 adımda oluşturabilirsiniz:
- Bir kampanya hedefi seçin
- Kampanya türünü seçin: Performans Maks.
- Dönüşüm hedeflerinizi seçin
- Bütçeyi ve teklif türünü belirleyin
- Doğru konumu, dili ve diğer kampanya ayarlarını seçin
- Öğe gruplarını yönetin (resimler, videolar, başlıklar, açıklamalar, kitle sinyalleri vb.)
- Uzantı ekleme.
Google PMax’ın Avantajları Neler?
Google Performance Max yayınlandığında, bu kampanya türünün aşağıdaki avantajlara sahip olacağını belirtilmişti:
Maksimum Performans kampanyalarının faydaları şunlardır :
- Google kanallarında ve ağlarında yeni müşteriler bulma;
- Hedeflere karşı daha iyi performans sağlamak, başka bir deyişle dönüşüm değerini artırmak;
- Daha fazla içgörü oluşturma;
- Kampanya girdilerine dayalı pazarlama çalışmalarını otomatikleştirme;
- Kampanya yönetimini basitleştirme ve reklamları optimize etme.
PMax’in (tam huni) kampanyalar oluşturma, yayınınızı optimize etme ve her şeyden önce doğru hedef gruplara ulaşma açısından elinizden epeyce iş alabileceğini düşünüyoruz. Bunlar, dijital pazarlamacılar için reklamcılığı kolaylaştıran ve yeterli veri toplandıktan sonra daha iyi sonuçlar elde edilmesini sağlayan avantajlardır.
Maksimum Performans kampanyalarının Dezavantajları Neler?
Google Performance Max kampanyalarının sunduğu birçok özellik ve avantaja rağmen bazı dezavantajları da mevcut:
- Otomasyon nedeniyle daha az kontrol ve içgörü;
- Kampanya türü hâlâ geliştirilme aşamasındadır;
- Yeni reklamverenler için başlangıçta daha zor.
Otomasyon yoluyla daha az doğrudan kontrol ve içgörü
Performance Max makine öğrenimi ve otomasyona dayandığından, bir pazarlamacı olarak daha az kontrole sahipsiniz. Google, sonuçlar iyi olduğu sürece perde arkasında ne olduğunun daha az ilginç olduğu ilkesiyle hareket eder. Bir performans pazarlamacı olarak bunu hazmetmek bazen zor olabiliyor. Gerektiğinde kendi içgörülerimize dayanarak ayarlamalar yapabilmek için mümkün olduğunca kontrolü elimizde tutmak istiyoruz.
Google Performance Max hala geliştirilme aşamasında
Kampanya türü yalnızca 2021’in sonunda başlatıldı, bu nedenle birçok test hala devam ediyor. Sonuçlar yavaş yavaş temkinli bir şekilde ortaya çıkıyor, ancak Google Performance Max önümüzdeki dönemde daha da optimize edilecek.
Yeni reklamverenler için PMax ile başlamak daha zor
PMax, belirtildiği gibi, reklamveren tarafından sağlanan kampanya girdisine dayalı olarak çalışır. Yani ne kadar çok veri olursa, kampanya kendini o kadar iyi optimize edebilir. Henüz hiç (veya çok az) veri mevcut olmadığında, hızlı sonuçlar almak daha zor olacaktır.
Bunun nasıl gelişeceğini görmek için Google Performance Max gelişmelerini takip edeceğiz.
Google Performance Max Kampanyaları Deneyimlerimiz
Birkaç aydır çeşitli müşterilerimiz için PMax kampanyalarını kullanıyoruz ve çıkardığımız sonuçlar şunlar:
Çoğu durumda, PMax kampanyalarından olumlu sonuçlar elde ettiğimizi görüyoruz. Kampanyalar önceki Akıllı Alışveriş kampanyalarıyla aynı veya daha iyi performans gösteriyor. Oldukça az sayıda müşteride önemli bir iyileşme gördük. Ancak sonuçların geride kaldığı veya kötüleştiği kampanyalar da var.
Bunun tam olarak neden kaynaklandığını söylemek için henüz çok erken. Bunun, bu kampanyaların odaklandığı sektör ve hedef kitleyle ilgili olması muhtemel. Diğer durumlarda, algoritmanın (henüz) otomatik olarak yakalayamadığı ve manuel kontrolün hala gerekli olduğu nüanslar var.
Google PMax Kampanyası Nasıl Oluşturulur?
Bu makalede, kapsamlı olarak PMax kampanyası oluşturmanın bir yol haritasını bulamayacaksınız. Ancak yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra Google Performance Max konusunda ikna oldunuz ve kendiniz başlamak mı istiyorsunuz? O halde ilk adımları atmak için Google’ın oluşturduğu aşağıdaki öğreticiyi kullanabilirsiniz:
Performance Max Kampanyaları için Önemli İpuçları
Elbette, deneyimlerimize dayanarak, yeni kampanyalarınızı oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken bazı ipuçları vermek istiyoruz. Aşağıda, kampanyalarınızın en iyi şekilde çalışması için göz önünde bulundurabileceğiniz bazı hususlar yer almaktadır.
#1 Algoritmayı besleyin!
Belirtildiği gibi, PMax kampanyaları Google’ın algoritması tarafından beslenir. Diğer şeylerin yanı sıra, bu algoritma bir kişinin istenen hedef gruba girip girmediğini ve bu kişinin yüksek veya düşük satın alma niyetine sahip olup olmadığını tahmin eder.
Bu kampanyanın etkili bir şekilde yürütülebilmesi için algoritmanın ayda en az 30 satın alma işlemiyle beslenmesi gerekir. Kampanyanın Google Alışveriş kampanyasından daha iyi çalışması için ayda 50 satın alma gerçekleştirilmesi arzu edilir. Algoritmaya ne kadar çok veri verirseniz, kampanya istenen hedef ROAS’a ulaşmak için kendini o kadar iyi optimize edebilir.
#2 Hedef grup sinyalleri ve birinci taraf verileri
Performance Max kampanyalarındaki öğe gruplarında yapabileceğiniz şeylerden biri de ‘hedef grup sinyali‘ oluşturmaktır. Bu kitle sinyallerini kullanarak algoritmaya hangi kitlenin iyi dönüşüm sağlamasını beklediğinizin sinyalini verebilirsiniz. Google bu kitle sinyalini destek olarak kullanır, ancak yine de bu hedef grubun dışındaki kullanıcılara reklam gösterecektir.
Hedef kitle sinyalinde, hedef kitlenizin aradığı arama terimleri ve hedef kitlenizin arama yaptığı web siteleri gibi birçok şey girebilirsiniz.
Performance Max’in yeniden pazarlama özelliğini kullanmak için “yeniden pazarlama listeleri” eklemeniz gerekecektir. Örneğin, son 7 gün içinde web sitesine giren kullanıcıların listeleri, geçen hafta web sitenizde x dakika geçiren kullanıcıların listeleri, aynı zamanda web mağazasının arka ucundan müşteri verilerini içeren listeler de kampanya optimizasyonları için çok önemlidir. Bu listelere dayanarak Google, hangi kullanıcıların iyi dönüşüm sağladığına bakacak ve belirli hedef gruplar için daha fazlasını sunacaktır.
#3 Ürün Akışınızı İyileştirme
Performance Max kampanyalarının büyük bir kısmı Google Alışveriş’ten oluşur. Alışveriş reklamları için bilgiler, kampanya tarafından ‘Product Feed’ üzerinden alınır. Bu nedenle ürün başlıklarınızın, görsellerinizin ve açıklamalarınızın optimize edilmiş olması çok önemlidir. Esas olarak bir müşterinin ürününüzü nasıl aradığını düşünün.
En önemli arama terimleri başlıkta ve/veya açıklamada yer alıyor mu? Örneğin ürün başlığınızda en azından şu bilgilerin yer alıp almadığını düşünün: Marka + Ürün + Beden/Tip.
Bu, birçok web mağazasında hala eksik olan temel ürün bilgileridir. Doğru bilgiler şu anda feed’inizde yok mu? Genellikle Channable gibi programlar kullanılarak çözülebilir. Channable’ı kullanarak ürün akışınızı toplu olarak ayarlayabilir ve diğer şeylerin yanı sıra Google Alışveriş için optimize edebilirsiniz.
#4 Otomatik olarak oluşturulan videolar
Performance Max kampanyasında kendi video varlıklarınızı sağlamazsanız, Google kendi videolarını oluşturur. Bu videolar genellikle çok düşük kalitededir, ancak Google bunları diğerlerinin yanı sıra YouTube’da reklam vermek için kullanır.
Google Ads tarafından otomatik olarak oluşturulan videoları ‘öğe grupları‘ sekmesinde bulabilirsiniz. Burada, başlıkları, resimleri ve otomatik olarak oluşturulan videoları görmek için bir öğe grubundaki ‘ayrıntılar’a tıklarsınız.
#5 Performans Maks ‘Yalnızca Besleme’
Belirtildiği gibi, PMax tam huni reklam imkanı sunar. Ancak tüm kanalları kullanmak zorunda değilsiniz. Bu kampanyayı, örneğin yalnızca Akıllı Alışveriş kampanyası olarak işlev görecek şekilde de ayarlayabilirsiniz.
Daha önce yalnızca Akıllı Alışveriş kampanyası olan bazı hesaplar için Performance Max’in ‘sadeleştirilmiş’ bir sürümünü kullanıyoruz. Performance Max kampanyasının bu biçimi, bazı kişiler tarafından ‘Yalnızca Feed Performance Max kampanyası’ olarak da adlandırılır.
Feed Only Performance Max kampanyası yalnızca hesabın ürün akışını kullanır. PMax kampanyanızın ürün grubundan tüm başlıkları, açıklamaları ve görselleri kaldırarak ayarlayabilirsiniz. Ek kampanya ayarlarında son URL uzantısını kapatmak da önemlidir. Bu ayarı kapatarak, kampanyanın yalnızca ürün akışınızdaki URL’leri kullanabilmesini sağlarsınız.
Google Performance Max kampanyaları hakkında daha fazla bilgi edinin
Bu blogu okuduktan sonra Google Performance Max kampanyaları hakkında daha fazla bilgi edindiğinizi umuyoruz. Bu yeni kampanya formunun sonuçlarına gelince, raporlar (ve deneyimlerimiz) hala karışık. Testler yapmaya ve her müşteri için en iyi sonucu neyin verdiğini görmeye devam edeceğiz.
Google PMax hakkında sorularınız mı var, kullanmaya başlamak mı istiyorsunuz veya sizin için bir tarafın almasına mı ihtiyacınız var? Bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin!