Belirli bir konu, ürün veya hizmet hakkında bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda ne yaparsınız? Bilgi almak için Facebook’a, Instagram’a, kütüphaneye ya da en son reklam panosuna mı gidiyorsunuz? Hayır. Siz, dijital çağda var olan geri kalanımızla birlikte herkesin favori arama motoru Google’a gidiyorsunuz.

Ne arıyor olursak olalım, daha fazla bilgi bulmak için her zaman arama motorlarına başvururuz. Dolayısıyla, matematiğin yardımıyla, dijital varlığı olan bir işletmeyseniz, Google’daki görünürlüğünüz arttıkça trafiğinizin de sürekli olarak artacağı sonucuna güvenle varabiliriz.

Bunun anlamı, dijital işletmenizin GERÇEKTEN kurşun geçirmez bir SEO stratejisine yatırım yapması gerektiğidir. SEO, arama motoru optimizasyonu için kullanılan bir kısaltmadır ve muhtemelen anlayabileceğiniz gibi, işletmenizin Google gibi arama motorlarında aranabilirliğini optimize etmek için uyguladığınız stratejidir.

Günümüzün çevrimiçi dünyasında SEO, pahalı reklamlar için sürekli ödeme yapmak zorunda kalmadan trafik çekmek ve dönüşümleri artırmak için başvurulan bir hizmettir. SEO ayrıca reklamlara kıyasla düzenli olarak daha yüksek dönüşüm oranlarına sahiptir çünkü kesintili pazarlamanın aksine (reklamlar böyledir) arama kasıtlıdır. Yani önemli olduğunu biliyorsunuz, ancak nereden başlayacağınızı bilmek çok zor ve biraz göz korkutucu olabilir, değil mi? İşte biz burada devreye giriyoruz. Bugün size işletmenize fayda sağlayacak ve bu iş için doğru kişilere (BİZE!) yatırım yapmaya başlamanıza yardımcı olacak 10 SEO ipucunu açıklıyoruz.

İçerik Kraldır

Görünürlüğünüzü artırmak söz konusu olduğunda epik içerik oluşturmanın en önemli SEO pazarlama faktörlerinden biri olduğu bir sır değil. Kaliteli içerik insanları çeker, ilgilerini çeker ve web sitenizde tutar. Ancak sitenizin kaliteli içerikle dolu olmasını istemenizin tek nedeni bu değil. İşte size destansı içeriğe yatırım yapmayı düşünmeniz için birkaç neden daha.

  • Google algoritmaları, sayfalarınızı sıralarken geçmişte hiç olmadığı kadar içerik kalitesine odaklanıyor.
  • Uzun formlu (kaliteli) içerik, Google’da kısa formlu içerikten daha fazla görünürlük kazanmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle, ziyaretçilerinize gerçekten yardımcı olacak ayrıntılı, bilgilendirici ve ilişkilendirilebilir içerikler oluşturun.
  • Google, kendisi için değil, arama yapanlar için yazmanızı istiyor. Dolayısıyla anahtar kelime doldurma ve eski usul SEO taktikleri eskisi gibi işe yaramıyor. Artık Google, içeriğinizin kalitesinin bir göstergesi olarak kullanıcı davranışlarına dikkat ediyor.
  • İçerik kelimelerden daha fazlasıdır. Sayfalarınızda yüksek kaliteli fotoğraflar, infografikler ve videolar kullanmayı da düşünün.

Net bir site yapısı oluşturunNet bir site yapısı oluşturun

Bu, web sitenizin SEO stratejisini değerlendirirken başlamanız gereken en önemli yerdir. Bu adımı atlarsanız SEO’nuz zarar görecektir! Site yapınız kullanıcı deneyimini doğrudan etkiler, kullanıcı deneyimi kullanıcı davranışını etkiler ve hepimiz biliyoruz ki kullanıcı davranışı Google’ın sizi nasıl sıraladığını etkiler.

Bir site matrisi ve aşağıdakileri içeren mantıksal bir hiyerarşi oluşturmak önemlidir

  • Sayfalar
  • Bağlantılar
  • Menü Navigasyonu
  • Kategoriler ve Alt Kategoriler
  • Site Çapında Bağlantı
  • Başlıklar, Alt Başlıklar ve Gövde organizasyonu.

İnsanlar gibi, tarayıcılar ve robotlar da hiyerarşiyi ve mantıksal kullanıcı navigasyonunu sever. Net bir site yapısı ve haritası oluşturarak Google, web sitenizin içeriğini ve her sayfanın amacını kolayca anlayabilir ve ardından her sayfayı buna göre sıralayabilir.

Sadece bu da değil, net site yapısı kullanıcıların sitenizde kolayca gezinmesine ve aradıklarını daha hızlı bulmasına olanak tanıyarak hemen çıkma oranının düşmesini ve daha fazla dönüşüm elde edilmesini sağlayacaktır.

Google My Business Arama KonsoluGoogle My Business & Search Console

Her ikisi de Google benim işletmem ve Google arama konsolu ÜCRETSİZ google uygulamalarıdır ve sırf bu nedenle her ikisini de kesinlikle kullanmalısınız. Google benim işletmem, yerel düzeyde bulunmanıza yardımcı olur ve bu şekilde fiziksel işletmenize daha fazla web sitesi VE yaya trafiği çekebilir. Google Benim işletmem söz konusu olduğunda, tıpkı gerçek web sitesi SEO’nuzda olduğu gibi, GMB kaydınıza önemli anahtar kelimeler ve arama ifadeleri eklemek SEO çabalarınız için inanılmaz derecede faydalı olacaktır.

Google Search Console, web sitenizin işlevselliğini izlemenize yardımcı olarak SEO çalışmalarınıza yardımcı olur. Bir dizi rapor ve araç kullanarak, arama motoru sıralamalarınızı optimize etmek için hataları hızlı bir şekilde belirlemeye ve düzeltmeye yardımcı olur.

Değişiklikleri İzleyinDeğişiklikleri İzleyin

Bu kapsayıcı bir gerekliliktir. İster bir site yapısı oluşturun, ister görüntüleri sıkıştırın, içeriği iyileştirin, daha iyi iç bağlantılar oluşturun – yapabileceğiniz en faydalı şey, SEO çabalarınızı izlemenize, takip etmenize ve geliştirmenize olanak sağlamak için tüm değişiklikleri kaydetmektir.

Nereden başlamalısınız? Öncelikle, henüz yapmadıysanız SEO stratejiniz için profesyonel yardıma yatırım yapmalısınız. Ancak mevcut bütçeniz buna izin vermiyorsa ve kendinizi optimize etmek istiyorsanız aşağıdaki adımları izleyin.

Adım 1: İzlemek istediğiniz metriği belirlemeniz gerekir ve birkaç tane olabilir. Kayıtlar, Telefon Görüşmeleri, Potansiyel Müşteri Formu Sorguları, Satışlar, Anahtar Kelime Sıralaması vb.

Adım 2: SEO ilerlemenizi izlemenize ve Google’da nasıl sıralandığınızı görmenize yardımcı olacak en uygun analiz araçlarına kaydolun

Adım 3: Değişiklikleri birer birer uygulayın ve bu değişikliklerin kaydını tutun

Adım 4: Zaman içinde değişiklikleri uygulamaya devam edin ve sabırlı olun.

Adım 5: Ödeyebildiğiniz zaman, bir SEO Hizmet sağlayıcısına yatırım yapın.

Kaliteli Bağlantı OluşturmaKaliteli Bağlantı Oluşturma

İç ve dış bağlantıların Kaliteli Link Oluşturması yalnızca çok önemli değil, aynı zamanda devam eden bir süreçtir. Asla sona ermez, haftalık olarak geliştirilmesi ve üzerine inşa edilmesi gereken bir SEO görevidir. SEO ‘tek seferlik bir optimizasyon’ değildir, sizi yalnızca Google’ın birinci sayfasına taşımakla kalmaz, aynı zamanda orada kalmanızı sağlamak için sürekli çalışma gerektirir.

İç bağlantılar daha net bir site yapısı oluşturmanıza yardımcı olur ve bloglar da dahil olmak üzere her yeni içerik parçası web sitenizdeki başka bir uygun sayfaya bağlanmalıdır. Temel bir sayfaysa ana navigasyonunuza bağlanmalıdır, aksi takdirde öksüz içerik haline gelir.

Bu sadece bir web sayfası için üzücü bir şey değil, aynı zamanda Google’ın muhtemelen onu tarayamayacağı ve sitenizle ilişkilendiremeyeceği anlamına geliyor. Ve biz Google’ın onu taramasını istiyoruz.

Ayrıca, yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturmak da göz ardı edilemez, hatta her zamankinden daha önemlidir. İnsanlar için yorumlar neyse Google için de geri bağlantılar odur. Bir web sitesine gittiğimizde yüzlerce güvenilir, 5 yıldızlı yorum görürsek, o işletmeye anında güveniriz. Benzer şekilde, Google önemli miktarda yüksek kaliteli geri bağlantının sitenize bağlandığını görürse, bağlantıların kalitesine göre daha üst sıralarda yer alırsınız.

Yavaş Sayfa HızıYavaş Sayfa Hızı

İşinizi yavaşlatan her şeyi silin veya sıkıştırın sayfa yükleme hızı. Müşterileri web sitenize çekmek işin yarısıdır, diğer yarısı ise onları orada tutmaktır. Hemen çıkma oranınızı takip etmek için Google Analytics’i kullanmak, sayfa hızı gibi şeylerin ne zaman bir sorun olabileceğini hızlı bir şekilde tespit etmenize yardımcı olacaktır. Google algoritması, web sitelerinizi sıralarken site hızınıza da güçlü bir şekilde odaklanır.

Sayfa hızı ne kadar iyiyse sıralama da o kadar iyi olur. Ancak önemsemeniz gereken yalnızca Google değildir. Müşteriler de yavaş yüklenen web sitelerinden NEFRET eder. Her yarım saniyelik gecikmede bir web sitesinin trafiği %20 azalır! Bu sizi ikna etmek için yeterli değilse sayfa hızınızı optimize edino zaman ne olduğunu bilmiyorum.

Sayfa hızınızı hızlı bir şekilde artırmak için yapabileceğiniz bazı şeyler şunlardır:

  1. Tarayıcınızı önbelleğe alın
  2. Güncel olmayan veya kullanılmayan eklentileri kaldırın
  3. Eklentilerinizi güncelleyin
  4. Barındırma hizmetinizi kontrol edin
  5. Gereksiz CSS öğelerinden kurtulun
  6. Bozuk kod ve bağlantıları düzeltin
  7. JavaScript’e elveda deyin
  8. Görüntüleri Sıkıştır

Önce Mobil Sonra MasaüstüÖnce Mobil, Sonra Masaüstü

2018’de Google çılgınca bir şey yaptı ve algoritmasını değiştirerek mobil öncelikli indeksleme yaklaşım. Peki bu ne anlama geliyor? Web sitenizin önce mobil, sonra masaüstü için optimize edildiğine inansanız iyi edersiniz demek.

Web sitesi tasarımından sayfa tasarımına, içerik oluşturmadan navigasyona kadar yaptığınız her şeyin artık en azından mobil uyumlu, en iyi ihtimalle de mobil öncelikli olması gerekiyor.

Web sitenizi arama motorları için optimize etmenin kolay bir iş olmadığını söylemek yanlış olmaz. Yalnızca dikkate alınması ve optimize edilmesi değil, aynı zamanda düzenli olarak güncellenmesi gereken çok sayıda faktör vardır. Bu görevlerin çoğunun web geliştirme ve SEO uzmanları gerektirdiğinden bahsetmiyorum bile.

SEO’yu ciddiye almak ve işletmenize gelişen bir çevrimiçi varlığa sahip olmak için en iyi şansı vermek istiyorsanız, BDP Digital gibi bir SEO hizmet sağlayıcısına yatırım yapmanızı öneririz.

Yıllar boyunca yüzlerce işletmeye yardımcı olduk ve formülümüzün uygulanması kolaydır ve sonuç aldığı kanıtlanmıştır. Hedeflerinizi görüşmek için bizi bugün arayın.