İncelenen Akademik Çalışma: https://dacemirror.sci-hub.se/journal-article/74cc0de64d027e9ec4c229e05c3b62c0/zhang2016.pdf

SEO Araştırmasında: İçerik + Bağlantı Kurma + Sosyal Paylaşımlar

Bu çalışma, 3 farklı SEO stratejisinin etkinliğini analiz etmektedir: içerik + bağlantı kurma, içerik + sosyal paylaşım ve yalnızca içerik (kontrol grubu). 18 aylık bir süre boyunca, üç benzer web sitesinin site trafiği, alan adı yetkisi, SERP sıralaması ve reklam geliri izlendi ve analiz edildi. Sonuçlar, bağlantı kurma stratejisini uygulayan web sitesinin en büyük trafik, arama sıralaması, alan adı yetkisi ve reklam geliri artışlarını ürettiğini göstermektedir. Bu artışlar, bağlantılar kurulduktan sonra kademeli ve üstel olarak gerçekleşti. Sosyal paylaşım stratejisini uygulayan web sitesi ise, sosyal paylaşım SEO’su uygulandıktan sonraki kısa süre içinde en hızlı trafik ve reklam geliri artışını elde etti; ancak bu artışın çoğu hemen hemen durdu. Yalnızca içerik SEO’su olan ve bağlantı veya sosyal SEO uygulaması olmayan kontrol web sitesi de trafik, alan adı yetkisi, SERP sıralaması ve reklam gelirlerinde artış gösterdi, ancak üç web sitesi arasında en ılımlı şekilde.

SEO Araştırması Sonuçları

Bu bulgular şu şekilde yorumlanabilir:

● Bağlantı kurma, içerik açısından zengin web siteleri için uzun vadede daha etkili bir SEO stratejisidir. Bunun nedeni, bağlantı kurmanın, arama motorlarının bir web sitesinin güvenilirliğini ve alaka düzeyini belirleme şeklini doğrudan etkilemesidir. Kaliteli web sitelerinden gelen bağlantılar, bir web sitesinin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

● Sosyal paylaşım, kısa vadeli trafik artışları sağlayabilir, ancak etkisi uzun sürmez. Bunun nedeni, sosyal paylaşımların arama motorlarının sıralamalarını doğrudan etkilememesidir. Bununla birlikte, sosyal paylaşımlar bir web sitesine daha fazla dikkat çekmeye yardımcı olabilir ve bu da daha fazla bağlantıya ve dolayısıyla daha yüksek sıralamalara yol açabilir.

● Herhangi bir SEO stratejisi uygulanmasa bile, zamanla içerik açısından zengin bir web sitesinin trafiğinde, alan adı yetkisinde, SERP sıralamasında ve reklam gelirlerinde artış olabilir. Bunun nedeni, arama motorlarının sürekli olarak web’i taraması ve yeni içerikler indekslemesidir. Kaliteli içerikler, zamanla daha fazla dikkat çekecek ve daha üst sıralarda yer alacaktır.

Bu çalışma, web sitesi sahiplerinin ve SEO uzmanlarının çevrimiçi pazarlama stratejileri hakkında bilinçli kararlar almalarına yardımcı olabilecek değerli bilgiler sağlamaktadır. Kaynaklar, ideal olarak web sitelerinin burada incelenen üç tekniğin bir kombinasyonunu kullanması gerektiğini öne sürmektedir. Zengin içerik, doğal bağlantı kurma ve sosyal paylaşım için sağlam bir temel sağlar. Proaktif bağlantı kurma ve sosyal medya kampanyaları aracılığıyla bu içeriğin tanıtımı, içeriğin izleyici kitlesini bulmasına yardımcı olacaktır. Böylece içeriğin iyi olması ve izleyici kitlesiyle bağlantı kurması durumunda doğal bağlantı kurma ve sosyal paylaşımın tesadüfi bir döngüsüne başlamasına yardımcı olacaktır. Bu şekilde, üç yaklaşımın tümü birbirini tamamlayıcı olabilir ve bütünsel bir çevrimiçi içerik pazarlama stratejisinin parçası olmalıdır.

SEO Araştırmasının Detayları

Çalışmada kullanılan üç web sitesi de Amerika Birleşik Devletleri’ndeki orta ölçekli şehirlere odaklanmış içerik açısından zengin web siteleriydi. Araştırmacılar, bu web sitelerinin SEO stratejilerinin etkinliğini doğru bir şekilde değerlendirmek için birbirine mümkün olduğunca benzer olmasını sağlamaya çalıştılar.

İçerik Miktarı ve Kalitesi: Üç web sitesinin de 1000’den fazla sayfası ve sayfa başına 500’den fazla kelimeyle benzer miktarda içeriği vardı. Her web sitesi, metin, multimedya ve reklam birimleri dahil olmak üzere benzer kalitede ve kullanışlı içeriğe sahipti. İçerik, mahalleler, eğlence etkinlikleri, profesyoneller (doktorlar, avukatlar, muhasebeciler vb.), restoranlar, oteller ve fabrikalar gibi altı kategoride şehir hakkında bilgi sundu.

Hedef Kitle: Üç web sitesinin tamamı benzer hedef kitle gruplarına sahipti; seyahat etmeyi veya taşınmayı planlayan veya yakın zamanda o şehre taşınmış kişiler ve mevcut sakinlere odaklanıyordu.

Web Sitesi Yapısı ve SEO: Üç web sitesi de aynı zamanda (Eylül-Ekim 2010) oluşturuldu, site yapısı ve sayfa içi SEO için aynı SEO dostu WordPress çerçevesini kullandı ve çalışmanın başında benzer trafiğe, alan adı yetkisine ve bağlantı sayısına sahipti. Her üç web sitesi de, kitle, rakipler, anahtar kelime seçimi ve gösterimi ve içerik yazarları göz önünde bulundurularak Google ve Moz tarafından önerilen en iyi sayfa içi SEO uygulamalarına göre optimize edildi.

Gelir Modeli: Üç web sitesinin tamamı Google AdSense ve bağlı kuruluşlar (local.com ve hotels.com) aracılığıyla gelir elde etti ve çalışmanın başında benzer reklam yerleşimine, trafiğe, alan adı yetkisine, bağlantı sayısına ve reklam gelirine sahipti.

Çalışmada vurgulanan bu benzerlikler, araştırmacıların farklı SEO stratejilerinin etkilerini izole etmelerini ve sonuçların web siteleri arasındaki temel farklılıklardan değil, uygulanan SEO stratejilerinden kaynaklandığından emin olmalarını sağlamıştır.