Kliniğinizi veya hizmetinizi aradığınızda Google’da kendinizi bulamazsanız, yeni müşteriler de sizi bulamaz. Sağlık kuruluşları & merkezleri, özel klinikler ve tıp uzmanları için dijital pazarlama hayati önem taşıyor. Evet, sektörünüzde rekabet çok çetin! Ön plana çıkarak işletmenize daha çok müşteri (hasta ya da danışan) adaylarını nasıl çekeceğinizi bilmeniz gerekiyor. İyi haber şu ki, dijital pazarlama sağlık sektörü için son derece etkili olabilir. Türkiye’nnn önde gelen sağlık hizmetleri pazarlama ajanslarından biri olarak, birçok sağlık işletmesiyle yakın işbirliği içinde çalıştık ve etkileyici sonuçlar elde ettik. Nihai amacınız zaten;
- Tedavi yöntemlerini – hizmetlerizi tanıtmak,
- Düzenli bir hasta akışı sağlamak ve
- Yerel bölgenizde yeni müşteriler kazanmak.
Dijital pazarlama hizmetlerimiz, işletmenizin çevrimiçi otoritesini oluşturmak ve görünürlüğünüzü artırmak için tasarlanmıştır. İşin güzel yanı, dijital pazarlamanızı geliştirmek ağızdan ağıza yönlendirmeleri de artırma eğilimindedir. Dijital pazarlama yöntemleri dolaylı yoldan geleneksel pazarlamayı destekleyecektir.
Sağlık Yönetmeliklerine Uygun Hizmet…
Çevrimiçi dünyada gezinmek her işletme için zor olabilir, ancak sağlık hizmeti sağlayıcıları, çevrimiçi reklamlarını nasıl yapabileceklerine ilişkin düzenlemeler, mevzuatlar ve kurallar söz konusu olduğunda özellikle zorlanmaktadır. BDP olarak, sektördeki otoriteyi ve güvenilirliği çevrimiçi ortamda korumanın önemini biliyoruz. İster jinekolog, ister estetik cerrah veya diyetisyen olun, tüm reklamlarınızın Ahpra uyumlu olmasını özenle sağlıyoruz. İnteraktif olarak tüm reklamlar için sizden son onayı isteyeceğiz.
Google My Business ile Yerel Müşterilere Ulaşma
Diş hekimleri, fizyoterapistler ve saç ekim gibi sağlık hizmeti sağlayıcıları son derece yerel hizmetler sunar. Hastaların çoğu yerel bölgeden gelir, bu nedenle daha fazla yerel müşteri çeken pazarlama stratejilerine odaklanmak mantıklıdır. ‘İstanbul’da Saç Ekim Merkezi’ veya ‘İzmir’de Cilt Gençleştirme Tedavisi’ gibi sunduğunuz hizmet türlerini arayan yerel müşterilere nasıl ulaşırsınız? Google Benim İşletmem! Bu, muayenehaneniz veya kliniğiniz hakkındaki bilgileri yönetebileceğiniz bir işletme profilidir. GMB profilinizi optimize ettikten sonra, yerel hastalar sizi Google Haritalar da dahil olmak üzere Google arama sonuçlarında bulabilecektir. GMB ile yapabileceğiniz bazı şeyler şunlardır:
- ‘Acil nöbetçi dişçi’, ‘diş implantları’ ve ‘Invisalign’ gibi sunduğunuz sağlık hizmetleri hakkında bilgi eklemek
- İletişim bilgilerinin ve çalışma saatlerinin doğru olarak sağlanması
- Hizmetleriniz ve kliniğiniz hakkında yüksek kaliteli fotoğraflar yayınlamak
- Hastaların hizmetleriniz için çevrimiçi rezervasyon yapabileceği bağlantılar eklemek.
Kuruluşunuz için Markalaşmaya Odaklanıyoruz
Marka olmak, geçmişte tıp uzmanları ve sağlık hizmeti sağlayıcıları için pazarlamada önemli bir rol oynamamış olabilir. Ancak bugün önemli. Markalaşma önemlidir çünkü günümüzde yüksek düzeyde rekabet vardır. Müşteriler artık araştırmadan rastgele sağlık kuruluşlarına gitmiyor. İnternette arama yapıyor ve güvenebilecekleri bir sağlık hizmeti sağlayıcısı arıyorlar. Markalaşma, işletmeniz için net bir kimlik geliştirmekle ilgilidir. Rekabette öne çıkmanıza ve potansiyel hastalarla anlamlı bir şekilde bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Logonuz ve görsel kimliğiniz önemli olsa da, markalaşma neye benzediğinizden çok daha fazlasıdır. Aynı zamanda
- Nasıl konuştuğunuz (ton ve ses)
- Söyledikleriniz (içerik)
- Kendinizi pazarda nasıl konumlandırdığınız
- Bir kişinin işletmenizle etkileşime geçtiğinde yaşadığı genel deneyim…
Web Sitenizi Kullanıcı Deneyimine Göre Optimize Etme
Web siteniz genellikle bir kişinin kliniğiniz hakkında edindiği ilk izlenimdir ve müşterileri dönüştürme yeteneğinizi artırabilir veya azaltabilir. Örneğin, bir kozmetik sağlık kliniği işletiyorsanız, hastaların görmesi için yüksek kaliteli fotoğraflara yatırım yapmanız çok önemlidir! Hastalarınızın iyi görünmesini sağlayabilirseniz, web siteniz potansiyel müşterilerin ilgisini daha çok çekecektir. Bu, konuşmayı yürütebildiğinizi gösterir. Bir web tasarım ajansı olarak verebileceğimiz en büyük tavsiye, web sitenizi kullanıcıyı merkeze alarak oluşturmanızdır. Kullanıcı Deneyimi (UX & UI), web sitenizin kullanıcılarının web sitenizdeyken kendilerini rahat, huzurlu ve özenli hissetmelerini sağlamakla ilgilidir. Onlara harika hissettirin ve bu işletmeniz için harika bir kazançtır. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bir web sitesini nasıl oluşturursunuz?
- Yükleme hızına öncelik verin – web sitenizin yüklenmesi çok uzun sürerse olası potansiyel müşterileri kaybedersiniz.
- Gezinmeyi basitleştirin – kullanıcılar web sitenizde gezinme yollarını hızlı ve kolay bir şekilde bulabilmelidir.
- Net bilgi – verileri etkili bir şekilde iletmek için görseller kullanın, dilinizi erişilebilir hale getirin ve içeriği küçük parçalara ayırın.
- Verimli rezervasyon sistemleri – rezervasyon hizmeti sunan sağlık hizmeti sağlayıcıları için bu hizmetin kullanıcı açısından hızlı ve sorunsuz bir şekilde işlemesi önemlidir.
Facebook Reklamları ile Doğru Kitleyi Çekmek
Facebook ve Instagram Reklamları, işletmenizi yerel olarak doğru hedef kitleye tanıtmanıza olanak tanır. Her şey, hizmetlerinizi ihtiyacı olan insanların önüne çıkarmakla ilgilidir. Hedefleriniz nelerdir?
- Kliniğiniz hakkında farkındalık yaratmak ya da muayenehaneniz hakkında ses getirmek mi istiyorsunuz?
- Potansiyel hastaların kliniğinizi araştırmaya başlamaları için kim olduğunuzu bilmelerini mi istiyorsunuz?
- İlgilenen müşterilere sizden randevu almaları için ilham vermek mi istiyorsunuz?
Hedefleriniz ne olursa olsun, yüksek hedefli ikna edici Facebook Reklamları oluşturmanıza yardımcı olabiliriz. Hedeflerinize ulaşabilmeniz için reklamlarınızın yüksek kaliteli bir kitleye gösterildiğinden emin olmak amacıyla etkili hedefleme stratejileri kullanıyoruz. Reklamlarınızın iyi performans gösterdiğinden ve işinizi iyi yaptığından emin olmak için bölünmüş testler ve güçlü veri takibi kullanıyoruz.
Güçlü Video Reklamlarla Müşterilerin İlgisini Çekmek
Bir müşteri hizmetlerinize yatırım yapmaya karar vermeden önce, ona güven vermeniz gerekir. Bunun bir parçası da onlara kliniğinizin kapısından içeri girdiklerinde ne beklemeleri gerektiğini göstermektir. Ne bekleyeceklerini bilirlerse, sizden randevu aldıklarında daha az risk almak zorunda kalırlar. Videolar, potansiyel hastalara kliniğinizi ziyaret etmenin veya bir tedaviden geçmenin nasıl bir şey olduğunu gösterebilecek güçlü bir araçtır. Yüksek kaliteli görseller ve sesler aracılığıyla, hastaları işletmenizle bağlantı kurmaya ve sizden randevu alma konusunda kendilerini güvende hissetmeye davet edebilirsiniz. BDP olarak, sağlık sektöründe sadakati artırmak ve yeni müşteriler çekmek için videonun gücünü gördük. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek ve itibarınızı artıracak video reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olabiliriz.
Çevrimiçi İtibarınızı İyileştirme
Çevrimiçi ve çevrimdışı iyi bir itibara sahip olmak diş klinikleri, plastik cerrahlar, kişisel eğitmenler ve diğer sağlık hizmeti sağlayıcıları için çok önemlidir. Hastalar yüksek kaliteli, değerli hizmetler sunacağınıza güvendiğinde, yalnızca mevcut müşterileri korumakla kalmaz, aynı zamanda yenilerini de çekersiniz. Çevrimiçi itibar yönetimi, sağlık hizmetleri pazarlama stratejisinin önemli bir yönüdür. İnternet üzerindeki kamusal imajınızın izlenmesini ve korunmasını içerir. Bu, aşağıdaki gibi stratejileri içerebilir:
- Olumlu yorumlar ve referanslar toplamak
- Olumsuz müşteri geri bildirimlerine uygun şekilde yanıt vermek, şikayetleri dikkate aldığınızı gösterme
- Şirketiniz için Google’ın ilk sayfalarında nelerin göründüğünü izlemek – yani olumlu olduğundan emin olmak
- Hataları kabul etmek ve gerektiğinde medya üzerinde basın açıklamaları yapmak
Bizim Sürecimiz
- Öncelikle tıbbi hizmetlerinizi ve ürünlerinizi iyice anlıyoruz.
- Dijital pazarlama uzmanlarından oluşan ekibimiz, iş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir plan oluşturur.
- Google Ads, Google My Business ve Facebook & Instagram Reklamları dahil olmak üzere bir dizi kanıtlanmış dijital pazarlama kampanyası kullanarak hizmetlerinizi hedef kitlenize tanıtıyoruz.
- Kampanyalarınızın sağlığını izliyor ve cazip bir gelecek için yolda kalmanızı sağlıyoruz.
Sonuç = Daha Geniş Varlık, Daha İyi Markalaşma, Daha Fazla Hasta. İletişim formlarınıza, rezervasyon formlarınıza veya telefon rezervasyonlarınıza yüksek kaliteli müşteri adayları kazandırarak size yeni hastalar kazandırıyoruz. Bu rezervasyonlar daha sonra web izleyicilerimiz aracılığıyla web sitenizde ölçülür. Bu, kampanyalarınız hakkında istediğiniz zaman gerçek zamanlı bilgi edinebileceğiniz anlamına gelir. BDP olarak, tüm kampanyalarımız için 7/24 şeffaflığı taahhüt eden Türkiye ve ABD merkezli bir SEO & PPC ajansıyız. Başlamaya hazır mısınız? Hadi konuşalım.
Sağlık hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlamadan farkı nedir?
BDP’te, işletmenize ve sektörünüzün kendine özgü iklimine göre tasarlanmış özel pazarlamaya oldukça önem veriyoruz. İnşaat sektöründe veya bir e-ticaret mağazasında işe yarayan stratejileri uygulamak size aradığınız sonuçları getirmeyecektir. Peki sağlık hizmetleri ve tıp uzmanları için pazarlamayı benzersiz kılan nedir?
- Hizmet temelli – Kozmetik klinikleri, fitness merkezleri ve diğer sağlık hizmeti sağlayıcıları için pazarlama farklı bir yaklaşım gerektirir çünkü ürün yerine hizmet satıyorsunuz. Aradaki farklardan biri, ekibinizin işi iyi yapma ve müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılama becerisine odaklanmanızdır.
- Yüksek geri dönüşlü müşteriler – Sağlık sektörü, diğer sektörlere göre daha yüksek bir geri dönüşlü müşteri oranına sahip olma eğilimindedir. Örneğin, bir hasta hizmetlerden memnun kalırsa hayatı boyunca birçok kez bir diş kliniğine geri dönebilir. Bu da sağlık sektörü işletmelerinin dijital pazarlama stratejilerini kullanırken daha yüksek yatırım getirisi elde etme fırsatına sahip olduğu anlamına geliyor.
- Güven esastır – Bir sağlık kuruluşu arayan birçok müşteri endişelidir ve güvenilir bilgi aramaktadır. Bu da sağlık hizmeti sağlayıcılarının hedef kitleleri nezdinde güven ve güvenilirlik oluşturmaları gerektiği anlamına gelir. İnsanlar kendilerini güvende ve anlaşılmış hissettiklerinde sizi rakiplerinize tercih etme olasılıkları daha yüksektir.
- Yetki önemlidir – Sağlık sektörü, ister diş, ister ruh sağlığı veya kozmetik hizmetleri olsun, hayatımızı önemli ölçüde etkileyebilecek hizmetler sunar. Bilginin profesyonel, gerçeklere dayalı ve güvenilir olması gerekir. Bu nedenle sektördeki otoritenizi oluşturmak, işletmenizi pazarlamanın önemli bir parçasıdır. Bu adım Google tarafında E-A-T Yönergelerine ve SEO için de katkı sağlar.