Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar

Google’da arama yaptınız ve bir web sitesine tıkladınız. İçeriğin faydalı olmadığını anlayıp geri düğmesi ile sayfayı hızlıca terk ettiniz. Google, bunu fark ederse size yardımcı olmaya çalışır. Tıklanan URL’nin hemen altında “Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” başlıklı bir kutu gösterir. Bu bölümün geçmişte yaptığınız aramalar ve sizinle bir ilgisi yoktur. Diğer kullanıcıların bu anahtar kelimelerle de arama yaptığının bilgisidir.

“Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” Nasıl Çalışır?

  1. Kullanıcılar, Google’da arama yapmak için anahtar kelimeleri kullanır.
  2. Arama sonuçlarının ilk sayfasına ulaşırlar ve buna SERP (Search Engine Result Page – Arama Motoru Sonuç Sayfası) denir. Reklamlar, haritalar, haberler, videolar olmak üzere bu sayfalar mutlaka organik arama sonuçlarını içerir.
  3. Organik arama sonuçları, reklam olmayan web sayfalarıdır. Web siteleri arama sonuçlarında bir SERP snippet ile görüntülenir.
  4. SERP snippet’i, koyu mavi renge sahip başlık etiketini içerir ve bu alan sayfanın başlığıdır. Başlığın hemen altında meta açıklama kısmı; üstünde ise sayfanın URL’si yer alır.
  5. Kullanıcılar başlık etiketine tıklar ve sayfaya ulaşırlar. Genellikle meta verileri en ikna edici olan sayfalar ziyaret edilir.
  6. Web sitesinde aradığını bulmayan ziyaretçiler geri tıklayarak SERP sayfasına dönebilir.
  7. Google başta olmak üzere arama motorlarının nihai hedefi kullanıcıları memnun etmek olduğundan, size “Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” kutusunu gösterir.
  8. Buradaki anahtar kelimeler, sizin arama yaptığınız kelimeler ile en alakalı olanlardır.
  9. Kullanıcılar kutudaki anahtar kelimelerden veya bağlantılardan birine tıkladığında, yeni bir arama sonuçları sayfası açılır.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar Özelliği Nasıl Kapatılır?

Bilgisayar:

  • Google.com adresine tıklayın..
  • Sayfanın en alt sağ kısmındaki Ayarlar » Arama ayarlarına dokunun. (ya da direkt bu bağlantıya tıklayın)
  • Aramayı özelleştirme ayarını devre dışı bırakın.
  • Diğer ayarlar bölümünden ise “Trend olan aramalarla otomatik olarak doldur” seçeneğini pasif yapın.

Mobil:

  • Android veya iPhone cihazınızdan tarayıcıyı açın ve google.com adresine gidin. (Yüklü ise Google uygulamasını açın)
  • Sağ üst kısımdan profil fotoğrafınıza (veya adınızın baş harfi) tıklayın >> Ayarlar >> Genel.
  • Aramayı özelleştirme ve Trend olan aramalarla otomatik tamamla özelliklerini kapatın.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar ve SEO

Web site sahipleri, arama motoru algoritmaları tarafından olumlu değerlendirilmek isterler. Web sitesi ve alt sayfaların her biri ne kadar yüksek otoriteye sahip olursa arama sonuçlarında o kadar üst sıralarda yer alarak daha fazla gönünür olursunuz.

Arama motoru optimizasyonu (kısaca SEO), Google ve diğer arama motorlarında daha fazla görünür olmayı amaçlar. SEO, dijital pazarlamanın altında incelenen önemli bir uzmanlık alanıdır. SEO uzmanları, Google sıralama kriterlerini daha iyi anlayabilmek için algoritma güncellemelerini de takip eder.

Google kullanıcıların memnuniyetine odaklanır. Yani arama yapan kullanıcıyı, en kısa sürede en doğru sonuca ulaştırmak ister. Sizlerin de web sitenizde yalnızca kullanıcının arama niyetini doğru bir şekilde karşılayan içerikler hazırlamanız gerekiyor.

Arama amacı ne kadar erken karşılanırsa Google o kadar başarılı olur. Kullanıcılar bir web sitesinde fazla zaman geçiyorsa arama motorları için bu olumlu bir kullanıcı sinyalidir. Web sitesinde geçirilen süre sıralamaların iyileşmesine yardımcı olur.

İçerik yazmadan önce arama amacını analiz etmeye özellikle önem göstermelisiniz. Her bir anahtar kelime için arama niyetini gösteren SEO araçlarını kullanabilir veya söz konusu anahtar kelime için sıralamadaki ilk 5-6 web siteyi kontrol edebilirsiniz. Anahtar kelime araştırması bu noktada çok önemlidir!

Son olarak, hemen çıkma oranını azaltan, etkileşimi arttıran ve kullanıcıların sitede daha uzun süre kalmasını sağlayan birkaç SEO kriteri daha var:

  • Hızlı yüklenen web siteleri (web sayfanız 3 sn altında açılmalıdır!),
  • Kullanıcı deneyimi yüksek ve okumayı kolaylaştıran, teşvik eden U.X web tasarımı,
  • Akıllı telefonlarda ve tabletlerde kullanımı – gezinmeyi kolaylaştırmak için mobil optimizasyon,
  • Genel olarak temiz kodlanmış sade bir web sitesi yapısı ve kullanılabilirlik.