Bir backlink denetimi, web sitenize işaret eden bağlantıların kalitesini ve miktarını keşfetmenin en iyi yoludur. Kötü backlinkler sıralamanız için yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Yüksek kaliteli geri bağlantılar ise sizi en üst noktaya taşıyacaktır.

Site içi SEO’nun en iyi uygulamalarını takip etmenize rağmen hala Google’da sıralamaya giremiyorsanız, backlinklerinizi kontrol etmenin zamanı gelmiş demektir. Rakiplerinizi geride bırakmakta zorlanıyorsanız, sağlam bir backlink stratejisi size ihtiyacınız olan ekstra gücü sağlayabilir. Sayfa dışı SEO’nuzdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmak için sitenizde backlink denetimi yapma kılavuzumuzu burada bulabilirsiniz.

SEO’da backlink nedir?

Geri bağlantılar, diğer web sitelerinden gelen ve web sitenizi işaret eden bağlantılardır. Bazen gelen bağlantılar veya gelen bağlantılar olarak da adlandırılırlar. Geri bağlantılar, sayfa dışı SEO’nun temel bileşenlerinden biridir. Bu, web sayfalarınızda gerçekleşen sayfa içi SEO’nun aksine, web sitenizin dışında gerçekleşen SEO stratejileridir.

Geri bağlantılar oy gibi hareket eder. Google, web sitenizin ne kadar otoriteye sahip olduğunu belirlemek için oyları sayar. Daha yüksek otoriteye ve kaliteli geri bağlantılara sahip web siteleri arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.

Kaliteli geri bağlantılar aracılığıyla otorite oluşturmanın sıralamalarınız üzerinde somut bir etkisi vardır. Aslında, birçok sektörde, 5. veya 1. sırada yer almak arasındaki fark budur. Başka bir deyişle, SEO’da başarılı olmak istiyorsanız, geri bağlantılar önemlidir. Hem de çok.

Kaliteli backlink nedir?

Kaliteli bir backlink, yüksek etki alanı otoritesine sahip bir web sitesinden gelen doğal olarak yerleştirilmiş bir bağlantıdır. Bu, kullanıcıların yanı sıra Google tarafından da güvenilen bir web sitesidir. Bir backlinkin kaliteli olabilmesi için bağlamsal olarak alakalı olması gerekir. Başka bir deyişle, bağlantı sektörünüz, ürününüz veya hizmetinizle alakalı olmalıdır.

Zararlı backlink nedir?

Tüm geri bağlantılar eşit değildir. Bazı geri bağlantılar web sitenizin otoritesi ve sıralaması için düpedüz zararlıdır. Bu nedenle, sayılarınızı artırmak için ister istemez geri bağlantı toplayamazsınız. Google’ın algoritması alakasız ve zehirli geri bağlantıların kokusunu alma konusunda her zamankinden daha iyi. Spam içerikli web sitelerinden, ücretli bağlantı şemalarından ve tamamen alakasız sitelerden gelen bağlantılardan bahsediyoruz. Bu gibi siyah şapka taktiklerinin hiçbir değeri yoktur. Bunları kullanırsanız kendinizi Google’ın kötü defterinde, sıralama mücadelesi verirken bulabilirsiniz.

Backlink denetimi nedir ve siteniz için neden bir tane yapmalısınız?

Backlink denetimi, sitenizin backlink profilinde neler olup bittiğini anlamanın en iyi yoludur. Bir backlink denetimi yaparak şunları elde edersiniz:

  • Backlink profilinizin rakiplerinize kıyasla nasıl olduğunu görün
  • Zararlı veya yararsız geri bağlantılardan kurtulun
  • Bozuk ve boşa giden bağlantıları temizleyin
  • Yeni kaliteli geri bağlantılar için fırsatlar bulun

 

Bir backlink denetimi yaptıktan sonra, backlinklerinizi nasıl geliştireceğinizi ve ileriye dönük olarak sitenizin otoritesini nasıl oluşturacağınızı belirleyebilirsiniz.

Pek çok işletme tüm yatırımını sayfa içi SEO stratejilerine yapıyor. Sayfa içi SEO önemli olsa da, hikayenin yalnızca yarısıdır. Sitenizin sayfa dışı sağlığına da yatırım yaparak rakiplerinizin önüne geçebilir ve Google’ı etkileyebilirsiniz. Arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız, backlink stratejinizi göz ardı edemezsiniz.

Backlink denetimi nasıl yapılır?

BDP olarak, büyük ve küçük işletmelerin başarılı SEO stratejileri uygulamalarına yardımcı oluyoruz. Ve kaliteli backlink oluşturma, sürecimizin çok önemli bir parçasıdır. İşte web siteniz için nasıl backlink denetimi yapacağınıza dair adım adım kılavuzumuz.

Adım 1. Tüm geri bağlantılarınızın kapsamlı bir listesini alın

İlk olarak, web sitenize işaret eden tüm bağlantıların tam bir genel görünümünü elde etmeniz gerekir. Bunu ücretsiz olarak şuradan yapabilirsiniz Google’ın Arama Konsolu aracını kullanın. Basitçe Gösterge Tablonuzu açın ve Arama Trafiği > Web Sitenize Bağlantılar.

Çok fazla geri bağlantınız yoksa, bağlantılarınızın her birini tek tek inceleyebilirsiniz. Bu, geri bağlantılarınızın sağlığını kontrol etmenin en kapsamlı yoludur. Ancak çok sayıda bağlantınız varsa, bu zaman açısından etkili değildir. Bağlantılarınızı toplu olarak analiz etmek için bir backlink analiz aracı kullanabilirsiniz.

Hangi aracı kullanırsanız kullanın, aşağıdaki gibi faktörlere baktığınızdan emin olun:

  • Sizin sitenize en çok hangi web siteleri bağlantı veriyor?
  • En çok bağlantı verilen içeriğiniz nedir?
  • Hangi bağlantı metinleri kullanılıyor ve bunlar doğal mı?
  • Kaç tane benzersiz domain bağlantınız var? (Aynı etki alanından gelen bağlantılar daha az ağırlık taşır, bu nedenle çeşitli bağlantı kaynaklarına sahip olmak genellikle iyidir)
  • Dofollow ve no-follow oranınız nedir?
  • Bağlantı profiliniz zaman içinde büyüyor mu? (Gerçekten iyi performans gösteren içerik veya kampanyalardan kaynaklanabilecek ani büyüme artışlarına bakın)
  • Bağlantı alanlarınız nerede bulunuyor? (Çeşitlilik iyidir, ancak genellikle ilgili bölgelerden ve coğrafi konumlardan gelen geri bağlantılar istersiniz. İstanbul’da bir işletmeyseniz ancak tüm bağlantılarınız Vietnam’dan geliyorsa, daha fazla yerel bağlantı üzerinde çalışmanız gerekebilir).
  • Hangi sayfalara bağlantı veriliyor? (Tüm geri bağlantılarınız ana sayfanızı gösteriyorsa, iç sayfalarınıza bağlantı çekmek için kampanyalar yapmayı düşünün).

Adım 2. Backlink profilinizi rakiplerinizle karşılaştırın

02 Backlink Profilinizi Rakiplerinizle Karşılaştırın

Sitenizi en doğru şekilde değerlendirmek için bunu bağlam içinde yapmanız önemlidir. Bir backlink kontrol aracı kullanarak rakiplerinizin backlink profillerine göz atın. Bu, sizinkinin nerede eksik olabileceğini belirlemenize yardımcı olacaktır. Ve nerede iyi olduğunuzu. Profilinizin ne durumda olduğunu görmek için 1. Adımda listelenen faktörleri karşılaştırın.

3. Adım Bağlamsallığı ve uygunluğu kontrol edin

Yüksek kaliteli geri bağlantılar her zaman bağlamsal ve alakalı olur. İşletmenizle alakasız bağlantılarınız varsa sıralamanızı riske atıyor demektir. Şu anda trafikte bir düşüş yaşamıyor olsanız bile, yakın gelecekte yaşayabilirsiniz.

Bir örnekle daha derine inelim. Aşağıdaki ekran görüntüsü, aynı “mutfak tadilatları/tasarımcıları” alanındaki üç rakibin backlink profilini karşılaştırmaktadır.

03 Bağlamsallığı ve Alaka Düzeyini Kontrol Edin

Güven akışı ve atıf akışı kategorilerine bir göz atın. Güven akışı bize bağlantıların kalitesini, atıf akışı ise bağlantıların miktarını gösterir. Tipik olarak, bu iki sayı yüksek ve birbirine çok yakın olduğunda “iyi” performans gösteriyor demektir.

Sadece güven akışı ve atıf akışına bakarak, en iyi profile sahip olarak kimi seçerdiniz? B kazanan gibi görünüyor, değil mi? Ne de olsa atıf akışında 32, güven akışında ise 35 puanları var. Şey… o kadar hızlı değil.

Gerçek kazanan aslında A. B’nin bağlantı oluşturduğu kategoriye dikkat edin. Bir “mutfak yenileme” şirketidir ancak “spor/bowling” kategorisinde bağlantı oluşturmaktadır. Bu, bağlamsal olarak alakalı olmanın tam tersidir. Spor ve bowlingin mutfak tadilatı ile hiçbir ilgisi yoktur.

Bu örnekte A, diğer iki profili de geride bırakarak açık ara galip gelmiştir. Elbette güven akışları daha iyi olabilirdi. Ancak bu, zaman içinde daha iyi ve alakalı bağlantılar oluşturularak geliştirilebilir. A, uzun vadeli başarı için ayarlanmıştır.

B şu anda harika istatistiklere sahip olabilir. Ancak Google’ın gittiği yolda bağlam ve alaka düzeyi her şeydir. Backlink stratejiniz uzun vadeli olmalı ve Google’ın yönergelerini karşılamalıdır. Sonuçta, Google’ın bir gecede alaka düzeyi kemerini sıkmasını ne engelleyebilir ki? Bu B’yi nerede bırakır? Reddedilmesi gereken bir sürü zararlı bağlantıyla. Bu da güven ve atıf akışı rakamlarını büyük ölçüde düşürecektir.

Bununla birlikte, B’nin tekrar sağlıklı bir yere gelmesi imkansız değildir. Sadece daha fazla kaliteli geri bağlantı kazanmak için kapsamlı bir geri bağlantı denetimi ve uzun vadeli bir strateji gerekecektir.

Adım 4. Kırık bağlantıları düzeltin

04 Bozuk Bağlantıları Düzeltme

Bazen 404 hata sayfasını işaret eden geri bağlantılarınız olabilir. Bu, sayfanız silinmiş veya yeniden yönlendirilmişse meydana gelebilir. Bazen de bağlantı veren web sitesi tarafından yapılan bir bağlantı hatası olabilir. Bu gibi kırık geri bağlantılar, sitenizin gelen bağlantıların sunabileceği avantajları kaçırdığı anlamına gelir. Kırık bağlantıları bulmak için bir backlink aracı kullanın.

Ardından kırık bağlantılarınızı düzeltin:

  • Bağlantı veren web sitesine ulaşarak bağlantıyı düzeltmelerini istemek
  • Bozuk sayfayı yeniden yönlendirme
  • Bozuk sayfa için yeni içerik oluşturma

Adım 5. Bağlantı cezalarınız olup olmadığını kontrol edin

05 Bağlantı Cezalarınız Olup Olmadığını Kontrol Edin

Google, sitenizde bağlantı oluşturma konusunda bazı usulsüzlükler tespit ederse, bağlantı cezası alabilirsiniz. Bağlantı cezalarının sıralamalarınız ve web sitenizin trafiği üzerinde büyük etkileri olabilir. Bağlantı cezalarından kurtulmak mümkündür, ancak bu cezalarla mümkün olduğunca çabuk başa çıkmalısınız.

İki tür bağlantı cezası vardır:

  • Manuel cezalar – backlink profilinizde yanlış bir şey tespit ettiklerinde Google ekibi tarafından manuel olarak verilir.
  • Otomatik cezalar – Google yönergelerine aykırı bağlantılara otomatik olarak uygulanır.

 

Manuel bir ceza alırsanız Google Webmasters’tan bir mesaj alırsınız. Manuel bir cezanız olup olmadığını kontrol etmek için Google Search Console’a gidin ve Güvenlik & Manuel Eylemler > Manuel Eylemler.

Otomatik cezaları keşfetmek daha zor olabilir. En açık uyarı işareti, organik web sitesi trafiğinizde büyük bir düşüş olmasıdır. Elbette, sıralamadaki düşüşün doğal nedenleri olabilir. Ancak, belirli bir web sayfasında büyük bir trafik kaybı fark ederseniz, kötü bağlantılar için daha fazla araştırma yapmalısınız.

6. Adım Zehirli bağlantıları kaldırın veya reddedin

06 Zehirli Bağlantıları Kaldırın veya Reddedin

Zehirli bağlantıları etrafta tutmak istemezsiniz. Google cezası almış olsanız da olmasanız da sitenizi olumsuz etkilememeleri için zararlı bağlantılardan kurtulmanız önemlidir.

Zehirli bağlantılar birçok şekilde olabilir. Backlink denetiminizde bu tür bağlantılara dikkat edin:

  • Spam sitelerden geliyor
  • Sadece geri bağlantı için var olan sitelerden geliyor
  • Altbilgilerde gizli
  • Doğal olmayan bir şekilde yorumlara dahil edildi
  • İşinizle ilgisi olmayan sitelerden geliyor
  • Sponsorlu olduğu açıkça belirtilmiş

 

Zehirli geri bağlantılardan kurtulmanın iki yolu vardır:

  1. Uygun iletişim bilgilerine sahipseniz, bağlantının bulunduğu web sitesinden bağlantıyı kaldırmasını isteyebilirsiniz.
  2. Kullanarak bağlantıyı reddedin Google’ın Disavow Aracı. Bu aslında Google’dan bağlantıyı görmezden gelmesini ve sitenizin sıralaması için dikkate almamasını istemek anlamına gelir.

Adım 7. Yeni kaliteli bağlantılar oluşturun

07 Yeni Kaliteli Bağlantılar Oluşturun

Backlink denetimi harika bir şeydir. Ancak yolun sonu olmamalıdır. Mevcut backlink profilinizi analiz etmek ve zararlı bağlantıları temizlemek için tüm zor işleri bitirdiniz. Şimdi geleceğe bakma zamanı. Backlink profilinizi nasıl geliştireceksiniz?

Hedeflerinize bağlı olarak, backlink stratejiniz aşağıdaki gibi şeyleri içerebilir:

  • İlgili sitelere yüksek kaliteli konuk gönderileri yazma ve gönderme
  • Paylaşmaya değer infografikler oluşturma
  • İçeriğinizi daha fazla kişinin bulabilmesi için sosyal medyada pazarlama
  • İlgili web sitelerinde röportajlar vermek veya uzman görüşleri sunmak
  • Benzer fırsatlar için rakiplerinizin en iyi geri bağlantılarını araştırın.