Artık iyi bir çevrimiçi varlığın her büyüklükteki işletme için gerekli olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bir web sitesinin internet üzerinden bulunması zorsa, işleriniz üzerinde tartışmasız kötü etkisi olacaktır.

Bu nedenle, pek çok işletme çevrimiçi varlıklarını geliştirmeye yardımcı olması için dijital pazarlama ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) şirketlerine her zamankinden daha fazla başvuruyor. Pek çok şirket kısa sürede harika sonuçlar vaat eden SEO hizmetleri sunuyor. Güvenilir bir şirket size her zaman harika SEO sonuçlarının anahtarının bunu devam eden bir süreç haline getirmek olduğunu söyleyecektir.


SEO’yu bir çiftçi pazarı gibi düşünün. Eğer tezgahınız arka köşedeyse, müşterilerin size ulaşması zordur. Dünyanın en iyi ürünlerine sahip olabilirsiniz, ancak potansiyel müşterileriniz bunu göremeyebilir ve deneyimleyemeyebilir. Google’ın ilk sayfasında olmak, tezgahınızın ön sırada olması gibidir, birçok kişi pazara girerken veya çıkarken muhtemelen sizin dükkanınıza da uğrayacaktır.

Eğer hala SEO çalışmalarınıza başlamak konusunda tereddüt ediyorsanız, aşağıdaki istatistikler fikrinizi değiştirebilir.

  • Kullanıcılarının %92’si internete bir arama motoruyla başlıyor.
  • Google’ın arama sonuçlarında ilk sıradaysanız, yaklaşık %33 trafik payı elde edersiniz.
  • Google’ın arama sonuçlarının ilk sayfasında listelenen web siteleri ortalama %91,5 trafik payı alır.
  • Organik arama web sitesi trafiğinin %63’ünü, ücretli arama %10’unu, sosyal medya %5’ini ve diğer kaynaklar kalan %3,5’ini oluşturur.
  • Organik trafikten gelen dönüşümler gelirin %40’ından fazlasını oluşturur.

Organik arama en fazla web sitesi trafiğini sağlar

Kaliteli SEO taktiklerini sürekli uygular ve değerli içerik sunarsanız, Google sizi daha iyi arama görünürlüğü ile ödüllendirecek ve sitenize daha fazla trafik çekecektir.

Yerel SEO trafik ve dönüşümleri artırır

Yerel optimizasyon ile ürünlerinize ve hizmetlerinize ihtiyaç duyan yakınınızdaki insanlar tarafından kolayca bulunursunuz. Küçük ve orta ölçekli işletmeler için, yerelliğe odaklanmak size iyi bir başlangıç sağlayabilir.

SEO genellikle uygun maliyetlidir

İyi bir SEO’ya yatırım yapmak uygun maliyetli bir harekettir. Doğru yapıldığında, markanıza ve işletmenize getirdiği faydalar ve getiriler, uzun vadede maliyetinden çok daha fazladır.

İyi bir SEO, kitlenizden güven oluşturur

Marka otoritesi ve güvenilirliği oluşturmak kolay bir iş değildir. Deneyiminizi listenizin başına koymanız ve kitlenizin sitenizden değer ve çekicilik bulmasını sağlamanız gerekir.

Etkili SEO, kullanıcı deneyimini geliştirir

Kullanıcı deneyimini ön plana çıkarma zamanı geldi. Kullanıcılar anında cevap almak için arama motorlarına yönelir. Onlara değerli bilgileri hızlı ve öz bir şekilde sunmanız gerekir!

İlk sayfada olmalısınız

Arama motoru kullanıcılarının %75’inin Google’ın SERP’sinde ilk sayfadan sonraki sayfalara hiç gitmediğini biliyor muydunuz? Eğer henüz 1. sayfada değilseniz, gerçek oyuna girebilmek için SEO çalışmalarınızı ciddi şekilde hızlandırmanız gerekir.

SEO Ajansından Neler Beklemelisiniz?

  1.  Rakiplerinize karşı çevrimiçi varlığınızı analiz etmeli ve boşlukları göstermelidir.
  2.  Boşlukları doldurmak için bir strateji geliştirmeli ve düzenli olarak değerlendirmelidir.
  3.  Sitenizin ve web varlığınızın hem dış hem de iç yönlerini değerlendirmelidir.
  4.  Müşterilerinizin ihtiyaçlarını ve endişelerini tam olarak anlamalıdır.
  5.  Sadece daha fazla müşteriye değil, doğru müşterilere ulaşma ihtiyacını tanımalıdır.

Bir SEO Paketi Ne Sunmalı?

Kapsamlı Araştırma Hizmetleri

Etkili bir SEO stratejisi için pazarınız, kitleniz ve rakipleriniz hakkında kapsamlı bir çalışma gereklidir. Kaliteli araştırma, işletmeniz için en iyi yaklaşımları yönlendirir.

Pazarlama Önerileri

SEO pazarlamadır ve ürünlerin ve hizmetlerin iyi sunulmasını sağlamak bir pazarlamacının işidir. Harika bir SEO ekibi, markanıza daha fazla değer ve çekicilik katmak için en iyi önerileri sunar.

Kaliteli İçerik

İçerik kraldır. Bloglarınızın, videolarınızın, podcast’lerinizin ve diğer tüm içerik türlerinin kalitesi sonuçları belirler. Harika bir SEO ekibi, olağanüstü içerik oluşturma ile marka inşa eder.

Düzenli Raporlama

Bir SEO paketi, sonuçların düzenli olarak izlenmesini ve raporlanmasını gerektirir. Bu, stratejinizin etkinliğini ölçer, trafik ve dönüşümdeki düşüşler veya artışlar hakkında sizi güncel tutar.

SEO ve PR Arasında İyi Bir Denge

Yetenekli bir pazarlamacı ekibi önemlidir, ancak iyi bir PR’ın değerini unutmayalım. İçerik ve sosyal medya erişimi işletmeniz için hayati önem taşıyorsa, iyi SEO ve PR sizin ekmek ve suyunuzdur.

Kötü Bir SEO Hizmeti Nasıl Görünür?

SEO’ya sahip olmamaktan daha kötü tek şey Kötü SEO’dur. Bu nedenle, çevrimiçi markanız için optimizasyon hizmetleri almaya karar verdiyseniz, daha azına razı olmak ölümcül bir günahtır. Google o kadar çok gelişti ki, aşağıdakiler gibi siyah şapka SEO taktikleriyle paçayı kurtarmak neredeyse imkansızdır:

Spam ve Aşırı SEO:

Bir noktada, anlamsız metinler içeren bloglarla karşılaşmış olabilirsiniz. Bunlar, anahtar kelimelerle doldurulmuş, yazılım tarafından oluşturulmuş içeriklerdir. Bu taktiğe başvurursanız, web sitenize veda edebilirsiniz.

Kötü geri bağlantılar

Şüpheli web sitelerinden gelen bağlantılar sizi ceza alma riskiyle karşı karşıya bırakır. Harika içerikler oluştursanız bile, kötü geri bağlantıları düzeltmez veya kaldırmazsanız, bu çabalar boşa gidebilir. Güvenilirlik oluşturmak için yalnızca yüksek kaliteli, alakalı sitelere bağlantı verdiğinizden emin olun.

Meta anahtar kelime doldurma

Bu hile yıllardır işe yaramıyor, ancak bazı insanlar kafalarını duvara çarpmaktan vazgeçemiyor gibi görünüyor. Uzak geçmişte, bu taktik belirli kelimeler için sıralamaları artırabilirdi. Günümüzde artık işe yaramıyor, bu yüzden değerli zamanınızı bununla harcamayı bırakın.

Cloaking (Gizleme)

Bu hile, web uzmanları tarafından arama tarayıcılarından (şüpheli bağlantılar, reklamlar ve anlamsız içerik gibi) bir şeyleri gizlemek istediklerinde kullanılır. Arama motorlarına belirli bir içerik seti göstermeye çalışırlar ve kullanıcıya başka bir içerik gösterirler.

Diğer sitelerden içerik kopyalama

Başka bir siteden içerik kopyalayabilirsiniz, ancak kendi içeriğinizi kopyalamak da iyi bir fikir değildir. Neyin işe yaradığını bilemezsiniz. Taze, kaliteli içerik oluşturmak için zaman ayırın, tutarlı olun ve ödülleri daha sonra toplayın.

Bağlantı çiftlikleri oluşturma

Bağlantı çiftlikleri oluşturmak, sahte kimlik yapmak gibidir. Birbirine bağlanan ve arama görünürlüğünü artırmaya çalışan düşük kaliteli web siteleri oluşturursunuz. Temel olarak Google’ı kandırmaya çalışıyorsunuz ve bu taktiği denemek sizi başınız derde sokacaktır.

Aldatıcı başlıklar

Yanıltıcı başlıklar birçok kullanıcının tıklamasını sağlayabilir, ancak içeriğin geri kalanı sayfayı doldurmaktan başka bir işe yaramazsa, bu tıklamaları nasıl dönüşüme çevireceksiniz? Yalnızca faydalı, yüksek kaliteli içerik, ziyaretçileri müşteriye dönüştürecektir.

Hangi SEO hizmet paketini seçeceğinize karar vermek, piyasadaki tüm seçeneklerle göz korkutucu bir görev olabilir. Açıkçası işletmeniz için en iyisini istersiniz, ancak her zaman maliyetler söz konusu olacaktır ve işte bu noktada işler zorlaşabilir. Düşünürseniz, bu anlaşılabilir bir durumdur.

Arama motorları her gün değişiyor

Bu, sürekli bir SEO hizmeti almamanız için yeterli bir neden olmalıdır. Arama ve tüm dijital pazarın doğası çok hızlı bir şekilde değişiyor ve oyunda kalmak için SEO çalışmalarınızı ciddiye almanız gerekiyor.

İyi stratejiye sahip bağlantı kurma kampanyaları

Google, yıllar içinde birçok güven sorunuyla uğraştı ve bu nedenle yalnızca iyi web sitelerinin kalmasını sağlamak için algoritmalarını sürekli olarak geliştiriyor. Harika bir bağlantı kurma stratejisi, Google’ın güvenini kazanmanın ve güvenilirlik oluşturmanın kesin bir yoludur ve bunu yalnızca yetenekli bir SEO ekibinden sürekli hizmet alarak başarabilirsiniz.

SEO pazarlamadır ve pazarlama gerçek hayatta tek seferlik bir şey değildir, değil mi? Aslında, işletme teknenizin yelkenleridir. Ve iyi yerlere gitmek istiyorsanız, tüm yolculuk boyunca yanınızda iyi bir kaptana ihtiyacınız vardır.

Dinamik bir dijital pazarda kaliteli, sürekli bir SEO hizmetine yatırım yapmak bir lüks değil, bir zorunluluktur ve bize inanın, buna değecektir.

Yüksek kaliteli, iyi optimize edilmiş içerik

Değerli içerik üretmek, sıralamalarda yükselmek, orada kalmak, kitlenizi etkilemek ve daha fazla potansiyel müşteri elde etmek için anahtardır. İçerik oluşturma ve optimizasyon konusunda size her zaman destek olacak birinci sınıf bir SEO ekibiniz varsa, rakipleriniz için zorlu bir güç olacaksınız.

İşi doğru yapacak yetenekli bir ekip

“Bir kere yap, doğru yap” ilkesi SEO için geçerli değildir. Çünkü SEO basitçe tek seferlik bir şey değildir. SEO’yu doğru yapmak için sürekli olarak yapmaya ve geliştirmeye devam etmelisiniz. Bu, karmaşık hale gelebilecek sürekli bir süreçtir. Bu nedenle, gerçekten yatırım yapmaya değer, olağanüstü bir ekip tutmak hayati önem taşır.

Müşterilerinizin ihtiyaçları ve davranışları sürekli değişiyor

Arama kalıpları beklenenden daha hızlı değişiyor. Her gün yeni sosyal platformlar ortaya çıkıyor. Siz ve müşterileriniz, sürekli değişen ihtiyaçlar ve davranışlarla son derece dinamik bir dijital ortamdasınız. SEO stratejinizin geliştiğinden ve zamana ayak uydurduğundan emin olmak için düzenli izleme ve değerlendirme çok önemlidir.

Doğrusu, SEO hizmetlerinizi durdurursanız, en üst sıralarda göründüğünüz anahtar kelimeleriniz rakipleriniz tarafından ele geçirilebilir. Ya ayak uydurursunuz ya da geride kalırsınız. Hangisi olacak?

SEO Çalışması Ne Kadar Sürer?

Arama’nın doğası yıllar içinde büyük ölçüde değişti ve her değişimin daha iyiye doğru olduğunu söylemek güvenlidir. İçerik oluşturma ve kullanıcı deneyimi kesinlikle birkaç seviye yükseldi. Birçok ders öğrenildi ve işletmeler SEO çabalarıyla giderek daha rekabetçi hale geliyor.

Ancak SEO kampanyalarına yeni başlayanlar için, sonuçların ne kadar sürede görüleceğini merak etmek kaçınılmazdır. Bu noktada, yalnızca sıralamaların başarı ölçüsü olmadığını unutmayın. Dinamik ve iyi planlanmış bir strateji, yalnızca harika SERP sıralamaları elde etmek için değil, aynı zamanda daha fazla potansiyel müşteri ve satış elde etmek için de çok önemlidir.

Birkaç faktör dikkate alınmalıdır. Bu faktörler arasında web sitesinin yaşı, geçmişte yapılmış herhangi bir SEO çalışması varsa miktarı, sitenin mevcut durumu, mevcut içerik, bağlantı profili ve diğer SEO faktörleri bulunur.

Metodik olarak konuşursak, SEO uzmanları genellikle bir süredir web’de olan mevcut web sitelerinin 3-6 ay içinde sonuç görme eğiliminde olduğunu gözlemler.

Yeni web siteleri için ise bu süre çok daha uzun olabilir. Tipik bir tahmin, rekabete, stratejilere ve diğer SEO faktörlerine bağlı olarak 6 ay veya daha fazladır.

İdeal SEO Paketiniz şunları içermelidir:

  • Özel Proje Yöneticisi
  • Bağlayıcı Sözleşme Yok
  • İstediğiniz Zaman SEO Danışmanlığı
  • Tam Metin Yazarlığı Hizmetleri
  • Tam Aylık Performans Raporları (örn. Anahtar Kelime Sıralamaları, Organik Trafik ve Hedef Tamamlamaları)

Sayfa İçi SEO

  • Web Sitesi Rakip Analizi
  • Gelişmiş Sayfa İçi Optimizasyon
  • Dönüşüm Oranı Optimizasyonu
  • SEO Teknik Denetim
  • İçerik Boşluğu Analizi
  • Sayfa İçi İçerik Oluşturma

Sayfa Dışı SEO

  • Rakip Bağlantı Analizi
  • Yerel İşletme Listelemeleri ve Optimizasyonu
  • Geri Bağlantı Denetimi ve risk önleme yöntemleri
  • Doğal Bağlantı Kazanımı
  • Sosyal Medya Stratejisi (gerekirse)
  • Sosyal Medya Gönderileri (gerekirse)
  • Google Benim İşletmem Optimizasyonu (gerekirse)

SEO gerçekten işe yarıyor mu?

Kısacası, evet. Ancak modası geçmiş teknikler kullanan herkes bunun tam tersinin doğru olduğuna inanabilir. Çünkü SEO, arama motorları tarafından belirlenen algoritmalara ayak uydurmak zorunda olan ve sürekli gelişen bir alandır.

SEO’da iyi sıralama yapmak bir oyun gibidir. Başarılı olmak için arama motorları tarafından belirlenen kurallara göre oynamanız gerekir. Eski bir kurallar dizisini takip ediyorsanız, geride kalırsınız. Güncel en iyi uygulamalara ayak uydurursanız kendinizi liderlik tablosunun en üstünde bulursunuz.

SEO her işletme için önemli midir?

SEO Her İşletme İçin Önemli mi

Neredeyse her işletme sağlam bir SEO stratejisinden faydalanabilir. İşinizde, insanların bulmasını istediğiniz ürün veya hizmetler mi sunuyorsunuz? (buna hayır demek zor, değil mi?!) O halde SEO sizin için oldukça önemli.

Günümüz dünyasında SEO, birçok kişi için bir işletmeyi yönetmenin önemli bir parçası haline geldi -ki işletmelerin %36’sı SEO’ya yatırım yapıyor. Bunu yapmayanlar ne yazık ki geride kalacaklar.

SEO işletmeniz için ne yapabilir?

SEO İşletmeniz İçin Ne Yapabilir?

SEO’ya ihtiyaç duymayabileceğiniz gerçekten sadece birkaç durum vardır:

  1.  Web sitenizin bulunmasını istemezsiniz. Örneğin, işletmenizin dahili eğitimine adanmış bir web siteniz varsa.
  2.  Anında satış istiyorsunuz. SEO anında işe yarayan sihirli bir değnek değildir. Bunun yerine, şaşırtıcı ödülleri akıllı uzun vadeli stratejiler ve sürekli yönetim ile gelir.

Bir SEO şirketi tutmalı mıyım?

Bir SEO Şirketi Tutmalı mıyım

Belki de SEO’nun değerli bir şey olduğuna ikna oldunuz, ancak bir SEO şirketini işe alma konusunda emin değilsiniz. Çaba, zaman ve para buna değecek mi?

Güncel en iyi uygulamaları kullanan ve kapsamlı bir hizmet sunan bir SEO şirketiyle çalışırsanız muhtemelen buna değecektir. Ancak ‘siyah şapka’ taktikleri kullanan bir şirketle çalışırsanız SEO yaptırmamanız daha iyi olur. Kötü SEO  aynı zamanda marka itibarınıza da zarar verir.

Bir SEO şirketi ne yapar? İyi bir şirket, benzersiz işinizi ve iş hedeflerinizi dikkate alan kapsamlı bir hizmet sunarak size uzun vadeli sonuçlar sağlayacaktır.

BDP olarak, güvenebileceğiniz bir SEO şirketi bulmanın çok zor olabileceğini biliyoruz. Bu yüzden ciddi bir araştırma yaptık ve harika bir SEO şirketini işe almak için 7 ipucu içeren bir infografik oluşturduk.