Başlık etiketleri her SEO stratejisinin bir parçası olmalıdır ve bu yazıda size başlık etiketlerinizi nasıl optimize edeceğinizi göstereceğiz. Ancak harika başlık etiketlerinin nasıl oluşturulacağına geçmeden önce, başlık etiketleri nedir gibi temel konuları ele alalım. Ve başlık etiketleri bir sıralama faktörü müdür?

Bir web sitesindeki Başlık Etiketi nedir?

Başlık etiketleri bir tür meta etikettir (bir HTML öğesi). Diğer meta etiket türü ise meta açıklamadır. Bunlara aşina olacaksınız: Google’da her arama yaptığınızda bunları görürsünüz.

Google SERP’de büyük mavi metin – başlık etiketidir. Altındaki siyah metin ise meta açıklamadır. Başlık etiketleri arama motoru kullanıcılarına web sitenizdeki sayfanın ne hakkında olduğunu söyler. Bu bilgiyi açık ama öz bir şekilde sunmalıdır. Sonuçta, insanların web sitenize tıklayıp tıklamayacaklarına karar vermeleri yalnızca birkaç saniye sürer. Başlık etiketi, web tarayıcısı sekmesi gibi diğer yerlerde ve sosyal medyada paylaşım yaparken de görünür.

Başlık Etiketleri SEO İçin Önemli mi

Başlık Etiketleri SEO için Önemli mi?

Google’a bir şey yazdığınız zamanları düşünün. Bir sonuca tıklamanızı sağlayan şey nedir? Ve bazılarını atlamanıza ne sebep olur? Eğer siz de bizim gibiyseniz, başlık etiketi muhtemelen karar verme sürecinizde büyük bir rol oynar.

Bunun nedeni, başlık etiketinin arama motoru sonuçları listesinde diğer her şeyden daha fazla göze çarpmasıdır. Arama yapanlar bunu, neyin alakalı olduğuna ve neyin onları boşa kürek çekmeye yönlendireceğine çok hızlı bir şekilde karar vermek için kullanır.

Bunun ötesinde, başlık etiketleri de önemli bir sayfa içi SEO unsurudur. Bu da başlık etiketlerinizin arama motoru sıralamanızı etkilediği anlamına gelir. Ve eğer iyi bir sıralama elde edemezseniz, görünmezsiniz. Yani evet, başlık etiketlerine biraz dikkat edilmelidir.

Web sitenizin başlık etiketlerini SEO için nasıl optimize edersiniz?

Başlık etiketlerinizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak bir dizi ipucunu bir araya getirdik. Lafı daha fazla uzatmadan bu ipuçlarına geçelim.

Web Sitenizin Hiyerarşisini Göz Önünde Bulundurun

 

1. Web sitenizin hiyerarşisini göz önünde bulundurun

Başlık etiketinizi yazmaya başlamadan önce, sayfanın web sitenizin genel haritasında nereye oturduğunu düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Sayfalarınızın her birinin nereye uyduğunu anladığınızda, daha etkili başlık etiketleri oluşturabilirsiniz. Ayrıca 4 numaralı ipucunda ele aldığımız başlık etiketlerini tekrarlamaktan da kaçınmış olursunuz.

Bazı sayfalar, örneğin ana sayfa, bir blog yazısına kıyasla farklı bir başlık etiketine ihtiyaç duyacaktır. Kolay gezinme ve net iletişim için, benzer sayfa türlerinde başlık etiketi yapısında tutarlı olmak çok önemlidir. Genel olarak, hiyerarşide sayfa ne kadar aşağıdaysa başlık etiketiniz de o kadar spesifik olmalıdır.

Güncel Olun

2. Güncel Olun…

Başlık etiketinizin sayfa içeriğinizin konusuyla alakalı olması gerekir. Bu oldukça açık görünüyor, ancak kaç kişinin bunu yapmadığına şaşıracaksınız. Bunu bir kullanıcının bakış açısından düşünün. Kendilerine ‘SEO için Başlık Etiketi Nasıl Optimize Edilir?’ vaat eden bir başlığa tıklarlarsa ancak bilgi bir SEO şirketinin sunduğu hizmetler hakkındaysa, kullanıcı pek mutlu olmayacaktır.

Google kullanıcıları mutlu etmek ister, bu nedenle başlık etiketiniz yanıltıcı veya alakasızsa sıralamanız etkilenecektir. En iyi başlık etiketleri sayfanın konusunu tanıtır ve resim alt nitelikleri, meta açıklama ve URL gibi sayfa içeriğinin geri kalanında kullanılan aynı önemli anahtar kelimeleri kullanır.

Doğru Anahtar Kelimeleri Kullanın

3. Doğru anahtar kelimeleri kullanın

Herkes bir şey ararken tam olarak doğru olmayan sonuçlara ulaşmanın yarattığı hayal kırıklığını bilir. İçerik ne kadar harika olursa olsun, sorduğunuz soruya yanıt vermiyorsa tatmin olmazsınız. Diğer taraftan, harika bir içeriğe sahip olmanıza rağmen bu içeriğin doğru kişilerin dikkatini çekmemesi de aynı derecede sinir bozucu olabilir.

Bu sorunların her ikisi de doğru anahtar kelimeleri seçmekle ilgilidir. Hedef kitlenizin ne aradığını bilmiyorsanız, şanslı bir tahminde bulunmanız gerekir ve yanlış tahmin edebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması, arama motoru sıralamanızı iyileştirmek için gerçekten önemli bir adımdır ve başlık etiketleri için bunu atlamamalısınız. Evet, elbette bir anahtar kelimenin her bir versiyonuna ulaşmak söz konusu değildir, ancak arama yapanların amacını göz ardı edemezsiniz.

Başlık etiketleriyle amacınız, hedef kitlenizin arama yaparken kullandığı ifadelerle eşleşmeye çalışmaktır. Ana anahtar kelimeleri başlık etiketinin ilk kısmına koymaya çalışın. Anahtar kelimeleri kullanırken bu makalede bahsettiğimiz diğer ipuçlarından ödün vermediğinizden emin olun. Özellikle anahtar kelime doldurmaktan kaçının (bkz. 7 numaralı ipucu).

Benzersiz Olun

4. Benzersiz Olun!

Web sitenizde aynı başlıklara sahipseniz, aslında kendinize karşı rekabet ediyorsunuz demektir. Belirli anahtar kelimeler için sıralama yapmaya çalışan size karşı sizsiniz. Kendinize bir şans verin ve aynı başlık etiketlerini kullanmayın.

Bir web sitesi aynı başlık etiketlerine sahip olduğunda genellikle arama motorları başlık etiketini görmezden gelmeyi ve arama sonuçlarında diğer içeriği kullanmayı tercih eder. Yani arama yapanların ilgisini çekeceğini düşündüğünüz o iyi düşünülmüş başlık mı? Görünmüyor bile. Bu durum muhtemelen kaç kişinin sitenize tıklamayı tercih edeceğini etkileyecektir.

SEO’nun ötesinde, benzersiz başlık etiketlerine sahip olmak daha iyi bir kullanıcı deneyimi için önemli bir uygulamadır. Birden fazla sayfaya aynı başlık etiketini veriyorsanız, bu durum kullanıcılar için kafa karıştırıcı olacaktır. Net olun ve onlara daha iyi bir deneyim yaşatın.

Dinamik Seçenekleri Kullanın

5. Dinamik Seçenekleri Kullanın..

Çoğu web sitesi platformunun otomatik olarak bir başlık etiketi oluşturduğunu biliyor muydunuz? Web siteniz gerçekten büyükse veya çok fazla dinamik veriye sahipseniz, varsayılanı geçersiz kılarak ve ihtiyaçlarınıza uygun şekilde kodlayarak bunu kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Böylece binlerce başlık etiketini manuel olarak yönetmek zorunda kalmazsınız ve web sitenizin hiyerarşisinin farklı seviyelerinde tutarlılığı koruyabilirsiniz.

Örneğin, web siteniz üzerinden ürün satıyorsanız, ürün sayfalarınızı aynı standart metne ve benzersiz ürün adına sahip olacak şekilde semantik olarak kodlayabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte, ürün adının ardından web sitesindeki tüm Nike ürün sayfalarında tutarlı olan standart metnin geldiğine dikkat edin.

Dinamik Seçenekleri Kullanma Örneği

Katılımcı Olun

6. İlgi Çekici Olun

Başlık etiketinizin arama sonuçlarında nerede göründüğünü hatırlıyor musunuz? Bunun en önemli gayrimenkul olarak adlandırıldığını duyabilirsiniz. Bu mavi bağlantı iyi bir noktadır: özensiz, kafa karıştırıcı bir yazıyla boşa harcamak istemezsiniz. Gerçekten iyi başlık etiketleri yazarak sayfanızın tıklanması için en iyi şansı verin. Nasıl yapacağınız konusunda size yol göstereceğiz.

Yeni başlayanlar için, “başlık etiketleri ne kadar uzun olmalı?” diye merak ediyor olabilirsiniz. Google bunları 600px ile sınırlar, bu da yaklaşık 50-60 karakter uzunluğuna karşılık gelir. Bu çok fazla bir alan değil, bu nedenle vurucu ve kesin olduğunuzdan emin olmalısınız. Öncelik verin, sadede gelin ve konuya bağlı kalın.

Düz kalan pasif bir dil yerine aktif bir dil ve eylem çağrıları kullanın. Duygusal bir tepki almak için yazın ve ‘siz’ ve ‘sizin’ gibi kişi zamirlerini kullanmayı deneyin. Çok karmaşık bir dil kullanmayın; başlık etiketiniz kolayca akıp gitmelidir. Ne yaparsanız yapın, başlık etiketinizin hedef kitlenizin aradığı şeye odaklandığından emin olun: tıklamalarını bu şekilde alacaksınız.

İnsan Olmak

7. Samimi Olun

Kulağa çok satışçı, çok doğal olmayan veya çok fazla spam gibi gelen dil, pek çok insan için büyük bir kapatmadır. Şöyle düşünün: ‘SEO Başlık Etiketleri. Başlık Etiketlerini Optimize Etme. Başlık Etiketleri nasıl yazılır’. İnsanlar kulağa doğal gelmesini düşünmeden anahtar kelimeleri sıkıştırmaya çalıştığında bu tür bir başlık etiketi elde edersiniz.

Google, anahtar kelime doldurduğunuz için sizi cezalandıracaktır ve bu, bir kullanıcı için pek çekici değildir. Bu tür şeyler, kulağa insani gelmediği için insanları uzaklaştırır. Güvenilir bir marka oluşturmak en önemli önceliklerinizden biri olmalıdır ve bunu başarmanın önemli bir yolu, web sitenizin kullanıcılarına içeriğin arkasında bir kişi veya ekip varmış gibi hissettirmektir.

Daha Geniş Bir SEO Stratejisinin Parçası Yapın

8. Daha geniş bir SEO stratejisinin parçası haline getirin

Bu makalede başlık etiketlerinin ne kadar önemli olduğundan ve neden bunlara dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmek için çok zaman harcadık. Ancak, bunların her şey olmadığının farkına varmak önemlidir. Başlık etiketlerinde başarılı olmak SEO başarısı için yeterli değildir: bunları daha geniş bir stratejinin yapboz parçalarından biri olarak görmeniz gerekir.

Başlık etiketleri, arama motoru sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olmak için web sitenizdeki diğer birçok unsurla ortaklaşa çalışır. SEO’yu geliştirmek için düşünmeniz gereken pek çok başka şey vardır, çünkü en iyi yaklaşım bütünsel bir yaklaşımdır. Web sitenizi SEO için optimize etme konusunda daha derinlere inmek istiyorsanız, çok sayıda harika SEO blogu var. Ancak işletmenize çevrimiçi ortamda başarılı olmak için en iyi şansı vermek istiyorsanız, BDP Digital gibi bir SEO hizmet sağlayıcısı ile iletişime geçmenizi öneririz. Yüzlerce işletmenin harika sonuçlar elde etmesine yardımcı olduk ve size de yardımcı olabiliriz. Nasıl olduğunu görmek için bugün bizimle iletişime geçin.