Sitenizi Google’ın arama sonuçlarında üst sıralara çıkarmak, web sitesi trafiğini, etkileşimi ve dönüşümleri artırmanın en etkili yollarından biridir – ancak oraya ulaşmanın en iyi yolu nedir?

İşletmenizin Google’da öne çıkması için iki önemli yer vardır:

  1.  Sayfanın aşağısında listelenen organik arama sonuçları ve
  2.  Reklam olarak işaretlenen ve organik sonuçların üzerinde yer alan ücretli reklam (sponsorlu) yerleşimler..

Organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak, SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinen web sitenizin içeriğinin ve meta verilerinin uzman bir şekilde hazırlanmasını içerirken, SEM veya Arama Motoru Pazarlaması, belirli anahtar kelime grupları etrafında hedef kitlenize hedeflenebilen ücretli bir reklam yerleştirmesidir.

Bu yazıda SEO ve SEM arasındaki farkı, her bir yöntemin ne zaman en iyi olduğunu ve işletmenizin kısa ve uzun vadeli başarı için bunları nasıl birlikte kullanması gerektiğini açıklayacağız.

SEO ile SEM arasındaki fark nedir?

Basit bir ifadeyle, SEO ve SEM arasındaki fark şudur:

  • SEO, organik arama sonuçlarında görünürlük kazanmanıza yardımcı olur
  • SEM, ücretli arama sonuçlarında görünürlük kazanmanıza yardımcı olur

Hem SEO hem de SEM arama motorlarında görünürlüğünüzü artırmak için kullanabileceğiniz dijital pazarlama taktikleri olsa da SEO organik çabalarınızı, SEM ise ücretli çabalarınızı temsil eder. Aşağıda tanımları daha derinlemesine inceleyeceğiz.

SEO Nedir?

SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, Google gibi bir arama motorunun organik sonuçlarında işletmenizin görünürlüğünü artırma sürecidir.

Dışarıda milyarlarca web sitesi varken, Google gibi arama motorları birisinin aradığı şey için hangi siteleri çözüm olarak sunacağını nasıl biliyor? Kulağa biraz bilimkurgu gibi gelebilir, ancak Google web’i taramak ve yetkili, güvenilir ve alakalı web sitelerini aramak için kelimenin tam anlamıyla dijital örümcekler gönderir. Örümcekler bulduklarını beğenirlerse, web sitenizi söz konusu arama terimi için arama listesinin en üstüne yakın bir yerde sunarlar.

Web sitenizle Google örümceklerini etkilemek için SEO pazarlamacıları bir dizi temel stratejiye bakarlar. Bunlar şunları içerir:

  • Sayfa içi SEO – web sayfanızdaki başlık etiketleri, resim alt etiketleri ve meta açıklamalar gibi öğelerin optimize edilmesi.
  • Teknik SEO – web sitenizin yükleme süreleri, mobil uyumluluk, güvenlik ve taranabilirlik gibi teknik yapısının iyileştirilmesi.
  • İçerik – doğru anahtar kelimeler için optimize edilmiş yüksek kaliteli, değer katan içerik oluşturma ve yayınlama.
  • Sayfa dışı SEO – bağlantı kurma gibi taktiklerle web sitenizin otoritesini ve güvenilirliğini artırmak.

SEO, büyük getiriler sunan oldukça etkili bir pazarlama stratejisidir, ancak istenen sonuçları almak zaman alacaktır. Bunun nedeni uzmanlık, otorite ve güvenilirlik oluşturmanın uzun vadeli bir süreç olmasıdır. Tıpkı bir meyve ağacı diktiğinizde meyveyi toplamadan önce beklemeniz ve çok çalışmanız gerektiği gibi SEO da en büyük ödülleri zaman içinde tutarlılıkla getirir.

SEM nedir?

SEM nedir

SEM, Arama Motoru Pazarlaması anlamına gelir. SEM’in, ücretli reklamcılık ve organik SEO stratejileri de dahil olmak üzere bir arama motorunda yaptığınız tüm pazarlama çabalarını kapsadığını iddia eden bazı kaynaklar vardır. Ancak dijital pazarlama sektörü yıllar içinde geliştikçe SEM kavramı da evrim geçirmiştir.

Günümüzde SEM genellikle Google, Bing, Yandex ya da Yahoo gibi arama motorlarında görünürlüğünüzü artırmak için kullandığınız ücretli pazarlama stratejilerini ifade eder.

Ücretli arama veya PPC (“Tıklama Başına Ödeme”) olarak da adlandırılan SEM, belirli anahtar kelimeler etrafında oluşturulan son derece alakalı reklamlar aracılığıyla zaten sizi arayan kitleleri hedeflemenin en hızlı yoludur. SEM’i açıp kapatabilme özelliği sayesinde, siz SEO’nuzun devreye girmesini beklerken dönüşümleri hızla artırmanıza yardımcı olabilir.

SEO’ya benzer şekilde, SEM de anahtar kelime gruplarını analiz etme ve oluşturma, sonuçları izleme ve iyileştirmeler için optimize etme konusunda uzman bir ticarettir. Ancak SEO yavaş çalışan bir yöntemken, SEM kısa vadeli sonuçlar elde etmede daha iyidir. SEM’in en büyük avantajlarından biri, belirli anahtar kelimeleri ve mesajları test etme ve hızlı bir şekilde yararlı geri bildirim alma yeteneğidir. Bu bilgileri hem ücretli hem de organik pazarlama çalışmalarınızı iyileştirmek için kullanabilirsiniz.

SEM, PPC ile aynı şey midir?

SEM, PPC ile aynı şey midir?

BDP olarak SEM’i arama motorlarında görünürlüğünüzü artıran ücretli reklam stratejilerini tanımlamak için kullanıyoruz – buna Tıklama Başına Ödeme veya PPC reklamcılığı da dahildir. Başka bir deyişle PPC, SEM ile aynıdır veya en azından SEM’in çok büyük bir parçasıdır. PPC ve SEM ile eş anlamlı olarak karşılaşabileceğiniz diğer isimler şunlardır: ücretli arama, arama reklamları ve tıklama başına maliyet (TBM) reklamcılığı.

PPC reklamcılığı, yalnızca birileri tıkladığında reklamlar için ödeme yaptığınız bir çevrimiçi reklamcılık biçimidir. Google Ads en bilinen PPC reklam platformudur, ancak PPC’yi Facebook, Bing ve diğer platformlarda da görebilirsiniz.

Google Ads SEO mu yoksa SEM mi?

SEO veya SEM

Google Ads (eski adıyla Google Adwords) bir PPC reklam platformudur, bu nedenle SEM kategorisine girer. Google Ads’i kullandığınızda, Google arama sonuçlarında görünme şansı için belirli anahtar kelimelere teklif verirsiniz – ve birisi web sitenize gitmek veya işletmenizi aramak için reklamınızı tıkladığında Google’a ödeme yaparsınız.

Web sitenizin Google’ın organik arama sonuçlarında görünmesi için ödeme yapamazsınız. Organik arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirmenin tek yolu SEO’dur.

Google Ads’in işletmeniz için neler yapabileceğini öğrenin: Google Ads profesyoneller tarafından açıklandı.

SEO ücretli reklamlardan daha mı iyi?

SEO tamamen uzun vadeli stratejiyle ilgilidir, SEM ise kısa vadeli taktiklere yardımcı olur. Dolayısıyla en iyi strateji gerçekten de hedeflerinize ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır.

SEO ve SEM’i birbirini dışlayan taktikler olarak düşünmek kolaydır – birini veya diğerini seçmek zorundasınız. Gerçek şu ki, en iyi sonuçlar genellikle hem SEO hem de ücretli reklamcılık kullanılarak elde edilir. Nihayetinde, hem SEO hem de SEM’e yatırım yapmak işletmenizi şimdi ve gelecekte başarıya ulaştıracaktır.

Hangisi daha iyi? SEO mu SEM mi?

Bunu bir bahçe oluşturuyormuşsunuz gibi düşünün. Dikmeniz gereken ilk şey, büyümeleri en uzun süren ağaçlardır. Sağlam kökleriyle ağaçlar gelecekte güçlü bir bahçenin temelini oluşturur. Muhteşem yapraklar ve besleyici meyvelerle çiçek açmaları biraz zaman alacaktır, ancak çiçek açtıklarında ziyaretçilerin eğlenmesi, paylaşması ve daha fazlası için geri gelmesi için en önemli cazibe merkezi olacaklardır. Bu ağaçlar sizin SEO stratejinizi temsil eder.

Ağaçlar tamamen büyüyene kadar, göz alıcı çiçeklerle insanları bahçenize çekmeye devam edebilirsiniz. Çiçeklerle ilgili en güzel şey, onları mağazadan satın alabilmeniz ve anında sonuç alarak doğrudan bahçeye yerleştirebilmenizdir! Ayrıca hangi renklerin en çekici olduğunu test edebilir ve her mevsim değiştirebilirsiniz. Çiçekler, kısa vadeli başarı ve hızlı kazanımlar için SEM taktiklerinizdir.

SEO ve SEM birlikte nasıl çalışır?

Her ikisinin de faydaları olsa da, arama görünürlüğünü artırmak için en etkili strateji SEO ve SEM’in birlikte çalışmasını içerir – sağlıklı bir ekosistem gibi.

İşte SEO ve SEM’in birbirini desteklemesinin üç yolu:

  1. SEM kampanyaları yürütürken öğrendiğiniz şeyler SEO stratejinizde kullanabileceğiniz değerli veri noktaları sağlayabilir. Örneğin SEM, etkileşimi veya dönüşümü en iyi şekilde sağlayan anahtar kelime gruplarını, etkili kitleleri ve mesajlaşma stillerini keşfetmenize yardımcı olabilir.
  2. SEM, sitenize kaliteli trafik çekecek ve bu da SEO sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olacaktır.
  3. SEM taktikleri, SEO’nun da kullanabileceği içerik ve kullanıcı yolculukları sağlayarak değerli açılış sayfaları ve etkili satış hunileri oluşturmanızı gerektirir.

SEO ve SEM’i ne zaman kullanmalısınız?

İşletmeniz için hangi taktikleri kullanmanız gerektiğine karar vermek, web sitenizin kaç yaşında olduğu, sattığınız ürün ve hizmetler ve sektörünüzün ne kadar rekabetçi olduğu gibi bir dizi faktöre bağlıdır. Hem SEO hem de PPC reklamcılığı konusunda bilgili bir dijital pazarlama ajansı, ister köklü bir işletme olun ister yeni bir web sitesi açıyor veya kitlenizi büyütmeye çalışıyor olun, bütünsel bir pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı olabilir.

İşte SEM ve SEO hizmetlerimizin nasıl yardımcı olabileceğine dair kabaca bir fikir:

  • Yerleşik web siteleri için, şu anda hangi sayfaların aramada iyi sıralandığını analiz etmenize ve SEO ile iyileştirme fırsatlarını belirlemenize ve SEM aracılığıyla sıralanmamış sayfalara ziyaretleri artırmanıza yardımcı olabiliriz.
  • Yepyeni web siteleri için SEM ile ziyaretçi çekmeye başlamak, ürün ve hizmetlerinizi onları arayan ancak markanızın varlığından haberdar olmayan kişilere tanıtmanın harika bir yoludur. Ta ki yeni ve parlak SEM kampanyalarınız başlayana kadar. Uzun vadeli bir SEO stratejisi oluşturmak, büyümeye devam etmenizi ve zaman içinde marka otoritenizi oluşturmanızı sağlayacaktır.